platypus-down-under.reismee.nl

Van Cafayate naar Tafi de Valle oftewel van Argentinie naar Zwitserland

Heb een aantal dagen geen internetcafe bezocht dus moet nu een en ander bijwerken

Laughing
.

Vanauit Cafayate vetrokken in de loop van de ochtend. Okay zal even iets bekennen ....... eerst een artisanes winkeltje bezocht!!! Ja ja had een voorraad nieuwe gebakjes/koekjes nodig. Het kwijl stond me in de mond in die zaak. Allemaal gebak voorzien van Dulche de leche in de meest lekkere cominaties. Overigens bij ieder ontbijt staat de Dulche de Leche op tafel, wat een merken heb je hier ....... heel iets anders dan dat ene merk (okay Koninklijk dat wel, uit Wassenaar). Binnen no time had ik dus een tasje met allemaal heerlijke snoeperijen en ja na de vakantie is het over en uit en moet er het een en ander vanaf (denk ik, durf mijn spijkerbroek niet aan want dan merk ik of ik aangekomen ben!!!!!). Wel de rit naar Tafi was wederom mooi, de vergezichten, de rotsformaties maar ook de druivenvelden ...... schitterend! Tafi ligt in een berggebied overeenkomstig Zwitserland (er wonen ook veel ex-zwitsers) rond een meer. Een slaperig stadje waar mensen blauwe ogen hebben!

Overigens is het klimaat anders aan het worden. Vanuit het superdroge woestijnklimaat van Chili door de Andes naar Argentinie en nu richting het tropisch deel van Argentinie. Het is kleffer dan de eerste week maar dit gaat nog erger worden te meer daar het regentijd is aan de Atlantische kust.

In de avond viel in Tafi een bui en hoewel ik hier niet van ben verschenen er twee zeer scherpe regenbogen die wel een uur hebben staan aandacht vragen! Slecht geslapen die nacht, de eerste muggen dienen zich aan en waarschijnlijk toch uitgerust zo langzamerhand ........ Hoewel lange dagen en korte nachten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!