platypus-down-under.reismee.nl

Pine Creek - Umbrawarra - Daly Water - Litchfield NP - Darwin

Het probleem met het tanken is opgelost. Dat was de limiet die aangegeven was om te tanken en dat staat dan op je overzicht. Ik heb de dag erna met Jay gesproken en hij legde uit dat als ik nu mijn creditcard zou bekijken ik slechts de 55 dollar en niet de 1000 en nog wat zou hoeven te betalen en dit klopt!

Wij luieren ons eigenlijk ook wel een beetje door de reis heen. We ondernemen leuke dingen maar hebben ook duidelijk behoefte aan ontspanning aan het zwembad en een heerlijk boek. We hadden echter gezien op de kaart dat er een mooie kloof vlakbij Pine Creek is. Deze kloof is te bereiken via een onverharde weg die we mogen rijden en zo zijn we op pad gegaan. Het was goed te doen en op de heen weg geen enkele auto tegengekomen. De kloof bleek een juweeltje. Stel je voor dat je gewoon, zonder anderen in de buurt, een kloof voor jezelf hebt. Mooie rotspartijen, leuk stroompje met mooie versnellingen en heerlijk je weg klauteren door die kloof heen. Telkens kiezen welke steen of welk pad je neemt. Je loopt de ene keer aan de ene zijde van de kloof om vervolgens, omdat je aan die kant niet verder kan, te bepalen welke stapstenen je pakt om aan de overkant van het water te komen en weer verder te wandelen. Ook in die kloof zijn we niemand tegen gekomen. Terug bij de ingang bleek er nog een auto te staan en inderdaad twee mensen die van plan waren de kloof ook te gaan lopen .... ook die hadden het geluk de kloof voor zichzelf te hebben. In de middag waren we terug en hebben duik in het zwembad genomen.

De volgende dag hadden we ons voorgenomen de vlinderkloof, iets verder weg, te gaan lopen. onze inschatting was niet correct, de afstand te groot, dus zijn we terug gereden. Pine Creek is een goudgravers dorpje waar de mijnen nu gesloten zijn. Uiteraard hebben daar ook rondgekeken en in de middag lekker aan het zwembad alwaar deze gek ontdekte zijn telefoon kwijt te zijn. Niet in de auto, niet aan het zwembad, niet op onze staplaats. Wij terug naar het zaakje waar we die ochtend koffie hadden gedronken, gesloten maar via de zijingang toch iemand gesproken en nee de telefoon was niet gevonden. Wij naar de politie om te vragen of daar een telefoon was afgegeven en ook hier nee. Als laatste bedachten we ons bij de receptie van de camping navraag te doen en ja hoor GEVONDEN.

Onze laatste dag voordat we terug rijden naar Darwin. We willen Litchfield bezoek en komen onderweg de scenic drive naar Daly Waters tegen. Ik ben daar ooit in het Roadhouse mijn zonnebril verloren, in de toiletpot en nee die zonnebril heb ik niet meer. Ik was nieuwsgierig of de bril er nog in lag. Werkelijk de aanblik van zulk een vieze toiletpot, ik krijg er nog de kriebels van. De tocht was mooi maar nam te veel tijd en Litchfield NP stond ook nog op ons programma dus zijn we terug gegaan om Litchfield te bezoeken. Of de toiletpot schoner is en mijn bril er nog ligt ..... ik weet het dus niet.

Litchfield is mooi maar erg toeristisch. Ik ken het mega rustiger. Er is in dit park veel water, met poeltjes, beekjes en watervalletjes en in dit water mag je zwemmen! Lekker dan, op iedere oever en in ieder poel en onder iedere waterval liggen en staan mensen, mensen , mensen. Echt dat hele park is een soort themapark geworden. We hebben een aantal poelen en vallen bekeken en besloten door te rijden naar Darwin via een onverharde weg. Dat was echt een weg te ver, eentje die we duidelijk niet konden nemen dus toch maar weer terug via de asfaltweg. In Batchelor, de plaats aan het begin van het park zagen we dat de vlinderkloof gesloten was voor langere tijd! Goed dus dat we de vorige dag niet doorgereden zijn. Uiteindelijk reden we tegen 18.00 uur Darwin in en zijn we op een camping terecht gekomen.

De laatste dag met de camper zijn we Darwin CBD ingegaan en daarna de botanische tuin. Een heerlijk, warme en rustige dag wandelen. In Darwin vooral langs de kust gelopen en eventjes ook wat van het stadje bekeken. Vandaag hebben we om 10.30 uur de camper retour gebracht, alles in orde en nu zit ik te schrijven op een heus bed in een hotelkamer!!!! Dat zit lekker na zo'n klein busje, echt! We hebben hier onze laatste nacht in Australië. Morgenochtend om 3.30 uur staat de taxi voor om ons naar de luchthaven te brengen. We vliegen naar Singapore en zijn daar nog een aantal dagen dus de vakantie is nog niet voorbij!