platypus-down-under.reismee.nl

Omgeving Kununurra - Kimberley region

We zijn er snel achter gekomen dat je ook zonder een 4WD best veel kunt ondernemen en hoewel niet iedere weg asfalt heeft wil dat nog niet zeggen dat je hier niet op mag rijden met een 2WD. Het enige echte verbod is een 4WD track en dat merk je direct, echt bumpy.

In de buurt van Kununurra ligt Lake Argyle, een stuwmeer van ongekende omvang, leuk zo'n water oppervlakte maar je hebt het snel gezien. Zwemmen is geen optie met minstens 30.000 krokodillen in het meer. De rit naar dit meer en de omgeving is echter van een enorme schoonheid. Mooie kreekjes met en zonder water en overal die vervelende waarschuwingsborden voor krokodillen. Wij maar gillen waar ze dan lagen inderdaad geen één gezien. Maakt de natuur niet minder mooi overigens, maar zo'n krokodil brengt spanning en sensatie toch ! Overigens zien we uberhaupt minder dieren dan andere jaren. Het jaargetij brengt ze nog niet binnen de habitat van de mens. Er is voldoende voedsel voorhanden, het is het bloei en groei seizoen en bijna alle beesten maken zich op voor de voortplanting. We zien aardig wat wallibies en ook een paar echte skippies maar helaas zijn de meeste wel dood, op of naast de weg.

Enfin Lake Argyle was een een erg mooie rit met zeer afwisselende ruige natuur. De middag lagen we heerlijk aan het zwembad, dat water .... het is echt te koud!!!

Dag erna zijn we richting Marima NP gereden, een ritje van 15 minuten, little Bungle Bungle zoals ze het hier noemen en inderdaad het doet z'n naam eer aan. Bungle Bungle is enorm (mooi) gigantisch en alles in overtreffende zin. Marima NP is in alles het tegenovergestelde maar met dezelfde rotsformaties die ze hier zebraformaties noemen vanwege de gelaagdheid. We hebben een heerlijk (bloed hete wandeling) gemaakt door het park en naar een top. En als topping op de cake zien we op de terugweg een hagedis die hard voorbij loopt op zijn twee achterpoten. Adembenemend mooi en lachwekkend, die snelheid en zo'n beest op twee pootjes!! In eerste instantie sta je slechts te kijken en is dat beest ineens ook weer weg. Nou deze bleef telkens verderop zitten en gaf ons een showtje. Genieten dus. Later op de dag zagen we in het dorp overigens nog enorme zwarte cocketoos, mijn ... wat kunnen die beesten krijsen! We hebben de afgelopen weken ook nog twee keer een slang voorbij zien kronkelen. Ik zou het haast vergeten, wat ik in ieder geval vergat was dat ik een fotocamera bij me heb. Echt bij zulke beesten vergeten we een kiekje te nemen, we zitten te genieten en zeggen als de slang weg is, oeps weer geen foto! Wij hebben ze gezien en genoten en dat is het meest belangrijke.

We zijn nog wat verder de omgeving in gereden en kwamen allemaal plantages tegen, fruit dachten wij ..... nou nee Sandelhoutbomen ..... duizenden. We konden een werkplaats bezoeken en hebben dat ook gedaan. Jammer dat er niet echt gewerkt werd maar een video aan stond waarbij je prominent in beeld kon zien dat de beveiliging van hun computer door Norton werd gedaan!! Voor het overige kon je in hun winkel van allerlei spullen kopen waarin sandelhout verwerkt was.

Ook deze middag weer een duik in het zwembad. Okay ik laat het woordje weer weg, maar voor het eerst een aantal keren het ijskoude water in. Jet was dat ook verdomde warm aan het zwembad.

Morgen richting Katherine en Litchfield NP.