platypus-down-under.reismee.nl

Amsterdam - Los Angeles - Honolulu HAWAII

Ja we zijn in Honolulu, om precies te zijn in Waikiki. De reis was met name lang. Met de KLM in 10.30 uur naar LA in een comfort seat. Okay het geld was het waard maar de stoel zou naast (veel) meer beenruimte ook wel wat breder mogen zijn. Leuke bemanning, erg goed voedsel (nasi kuming en vlak voor aankomst een warm broodje met groenteburger en bij alles voldoende salade en telkens een toetje). In LA begon onze USA ervaring met de bekende immigration. O jee wat zijn wij toch met zijn alle welkom. Werkelijk de een is onbeschofter dan de ander. Allemaal willen ze iets, maar enig gevoel voor respect richting hun betalende gasten is er niet of nauwelijks. Mijn eerste confrontatie was redelijk netjes, Mars was tweemaal zo lang bezig en kon het vrouwspersoon dat hem ondervroeg met gemak down the drain weg werken. Koffers moet je zelf inklaren en dan naar de volgende. Of we iets in willen voeren, ja hoor AMSTERDAM. Nou nee dus. Ik was onderweg tussen beambte 1 en 2 een formulier kwijtgeraakt dus moest even zoeken en eigenlijk had ik er wel lol om. FOUT, niet doen!!! Daar stonden we, alles open en weer van alles vragen. Enfin uiteindelijk mochten we door en konden we onze koffer weer inklaren (dat is een ander punt dan jezelf inchecken). Wij op zoek en uiteindelijk de KLM balie gevonden. Omdat onze doorverbinding Delta was en dit een partner is van KLM ging dit snel en zeer vriendelijk. Wij het gebouw uit en naar gebouw 5 gelopen. En ja hoor daar begon het hele ritueel opnieuw. Schoenen uit, tassen door de veiligheid, onbeschoft personeel en en en. Enfin na deze belevenis wij iets te eten gezocht en wachten op de doorverbinding. Vanwege slecht weer vlogen we om (eerst richting het noorden over land en daarna de kortste/meest rechte oversteek over de pacific. Enfin we zijn waar we willen zijn. Geen klaagschrift maar je bent het wel zat na zo'n dag. En toen de auto en zoeken naar het hotel. Tot nu toe moeten wij de moeite doen om Amerikanen vriendelijk te laten zijn en is het zeker niet andersom. Na een kleine twee uur kwamen we bij het hotel. Mooie kamer, groot bed, kitchenette, badkamer, kortom alles is er. Na de boodschappen (op de hoek twee straten verder) nog wat gegeten en toen SLAPEN.

Het tijdsverschil met Nederland is 11 uur vroeger. We gaan vandaag historisch Honolulu in en doen later verslag.

ALOHA

Ron

Jullie tweede (eigenlijk derde) bericht las ik voor het voorgaande... Hotel bevalt dus; fijn. Vo en Geltje al in de boom bij het trappenhuis naast de receptie gespot?

Ja, zo'n reis, dat is nogal een onderneming op zich - en dan die customs, zelf je bagage doorchecken, gedoe. En ze zijn een potje samengeknepenbillenangsthazen daar hè... Terug is minder erg hoor...

Veronique

Fijn van jullie te vernemen, mannen, en zo te lezen is de reis tot nu toe goed gegaan. Lang, ja dat was duidelijk, hahahahaha. Ik hoop dat jullie genieten. Hier is het grijs maar droog. Veel plezier en liefs!