platypus-down-under.reismee.nl

Slapen in een paleis

Het is ons gelukt, we slapen eindelijk in een paleis! Rond vier uur begonnen we te zoeken in de wetenschap dat we zeker twee uur bezig zijn met het vinden van een kamer. We kwamenuiteindelijk in Altamura een stadje van vijftigduizend inwoners en een van de vier steden waar een keizerlijke kerk staat. In eerste instantie klopten we aan bij een driesterren hotel. De vraagprijs was meer dan honderd euro voor een kamer en nadat Mars zei dit te veel te vinden kon er iets van de prijs af. Dit schoot de schrijver van dit stukje dus in het verkeerde keelgat en gaf te verstaan hier verder niet op in te gaan. Wij naar buiten met een probleem. Een hotel vinden is nu eenmaal een hele toer hier. Er bleek nog een hotel in de stad, een vijfsterren. Enfin proberen kan altijd dus wij op weg. Tot tweemaal toe de borden volgen en het hotel simpelweg niet kunnen vinden. Een derde maal per benenwagen ging beter. Er bleek ruimte en voor de prijs van het driesterren hotel. We hebben nu dus onze eigen paleiskamer in het Palazzo.

Okay we hebben geen eten kunnen vinden want alles is hier dicht op zondagavond!! Een panzarotti kon er nog net af bij een soort gebaks/koffiehuis. Ach we hebben een goed bed en genoeg vet! O ja en een bubbelbad met twee soorten douches .... zullen wij een pret hebben met deze wellness.

Reacties

Reacties

Ron

Hoogedelgeboren heren (ja anders durf ik nu niet meer te openen natuurlijk - gaat wel weer over als jullie weer in een tentje bivakkeren hahaha),

Allereerst ben ik me er natuurlijk volledig bewust van dat dit een openbare site is en dat alles wat ik zeg / schrijf tegen me gebruikt kan worden, wat vast niet het geval is want A) ik schrijf grappige en reuze leuke en anderszins vermakelijke reacties en B) de persoonlijke informatie die ik opneem is van een kaliber waarmee ik beslist niemand voor het al dan niet fraaie hoofd stoot, kortom...

Online vind ik van Altamura vooral een kerk met twee torens (vermoedelijk de keizerlijke kerk waarvan jullie spreken) en een burcht met een veel later gebouwde brug over een rivier (en ik maar denken dat die elders stond, heb er afgelopen week al iets over geschreven). Wel mooi, ben benieuwd in hoeverre deze afbeeldingen (online) overeen komen met die van jullie.

En, hoe was het hoogstpersoonlijk wellness gebeuren? Nog een paar onsjes eraf gezweet, al badderend en bubbelend? Da's dan mooi maar nou wel weer ophouden hè, zonder jullie tekenende statussymbolen op gordelhoogte zijn jullie niet meer dezelfden...

Hier is de werkweek alweer begonnen, meivakantie hebben we niet (ja hemmes wel maar hij moet ook heel veel werk voor school doen) en ik ga nijver verder met het beoordelen van dozijnen en nog eens dozijnen verslagen van de stuutjes...

Heb het goed!

Kusknuf!

Ron

Oja en hemmes vond het essemesje op zijn verjaardag heel fijn :-) Dank jullie wel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!