platypus-down-under.reismee.nl

Met een dronken Italiaan in de auto toch nog een hotel gevonden!

Net weer 2 uur bezig geweest met het vinden van een slaapplaats! Plaats in en weer uit. Soms borden en soms ook niet. Sta je voor een hotel is het gesloten. Enfin we zitten nu in Bari, via brindisi. Een net hotel net iets buiten het centrum. We hebben daarvoor dus wel de hulp in moeten roepen van een man die niet zo recht meer liep en uit zijn b.k stonk. Had in Rotterdam gewerkt maar was het Nederlands niet machtig. Slaakte wilde kreten en sloeg me voortdurend op de schouder. Vraagt Mars: 'gaat het een beetje?'. Dacht zeker dat ik nog kon antwoorden, lag bijna onder mijn stoel van ingehouden lachen.

Vanochtend in Galatina een van de mooiste kerken gezien. Romaans met schitterende fresco's en wat leuk was om te zien was het aantal lagen. We konden met het blote oog drie lagen fresco's over elkaar vaststellen. Een zeer rijk versierde kerk en een even rijk versierde kloosterorde. Het was uiteraard een zeer aanzienlijke familie die hier de boel bestierde zoals dat overigens nog steeds gebruikelijk is. De adel is simpelweg de voorloper van de de huidige families die hier nu de dienst uitmaken. In de middag via het eindpunt van de Via Appia in Brindisi naar Bari gereden. Eerst uiteraard nog even de Kathedraal en een paar pleintjes bekeken. In Brindisi werd ons hartje warmer, we zagen een chinees restaurant!!! Aangezien we beide een ander smaakje zeer op prijs stellen, hebben we daar de lunch gebruikt. Heerlijk rijst die pedis is en niet dat laffe Italiaanse!!! Ik ben het eten meer dan zat moet ik zeggen. De mooie plaatjes maken overdag het een en ander goed uiteraard. Morgen Bari bekijken.

Nicoleddy

Mooie fotootjes; lijken net ansichtkaarten. Jullie aan de nasi; wij aan de pasta. Ciao! x

Ron

Sjeemig, Bari, dat ziet er vanaf Gagliano als een fikse rit uit! (Jaja, ik volg jullie reis op de kaart online en bekijk ook plaatjes van de plaatsen die jullie met name noemen; de site heet tenslotte niet voor niets 'reis mee').

Goh, wat een uitzonderlijke gids! Hoe is het met je buik, Joop, vast heel gespierd nu van het schudden...

Galatina... Online staan platen van de kathedraal, het plein waar dat aan ligt en het rijke interieur; ziet er dan weer Gotisch uit... Mooi zeg!

Ik lees al dat wij niet de enigen zijn die aan de pasta / pizza waren; is hier natuurlijk ook geen volksvoedsel zoals daar - kan me voorstellen dat je smaakpapillen op een gegeven moment hunkeren naar iets anders. Kon het ergens in de verte nog een beetje tippen aan wat Mars op tafel tovert?