platypus-down-under.reismee.nl

Melbourne

Minder vroeg op (7 uur in plaats van 6 uur) en na een licht ontbijt richting Melbourne. Niet een groot stuk te gaan maar wel een druk stukje uiteraard. Via Grantville, Koo-Wee-rup en Granbourne rijden we richting Dandenong NP (NP binnen de grenzen van Greater Melbourne). Binnendoor vinden we onze weg richting Lilydale en missen daar de afslag voor de camping. Wij terug en met niet al te veel moeite toch gevonden. We staan dus aan de buitenkant (noordelijk) van Melbourne op 20 minuten van Montrose en aan de uitvalswegen voor de Yarra Ranges NP. Die middag een tocht door de Yarra Ranges gemaakt. Het is 'koud' regenwoud, met enorme reuzenbomen en daaronder vele, vele ferntrees (varen die op stam staan en wel vier meter hoog kunnen zijn. Nog even op een wine estate geweest maar volgens Mars is de Yarra wijn in Nederland goedkoper dan hier!?! We zijn uren in de Yarra Ranges geweest en my God, het was druk!!! Vakantietijd en dan ook nog eens in de backyard van de 4.9 miljoenenstad Melbourne.

Reacties

Reacties

Ron

Melbourne, hehe, eindelijk een stad die ik ook van dichtbij heb gezien, zij het dan vanuit de lucht en vanaf de luichthaven op doorreis naar Auckland :-) Ik lees in jullie verslag de meest uiteenlopende en exotische namen van plaatsen en gebieden; deels herken ik er een Europese oorsprong in, met name van zeevarende naties (Britten, Schotten, Ieren, Italianen) en deels neem ik aan dat de Aboriginal oorsprong de namen bepaald heeft. Boeiend gegeven wel. Zo is 'Dunedin', de stad in Nieuw-Zeeland waar ik 2010 begroette, de naam voor Edinburgh, maar dan op zijn Gealic.

Yarra wijn kost hier een euro of vijf... Yarra Ranges is vast heel mooi als daar zoveel mensen op af komen... Of zal dat liggen aan de nabijheid van de metropool?

En ik maar denken dat boomvarens alleen in Nieuw-Zeeland voorkwamen; dat is wel een beetje wat de reisgids ons wilde doen geloven, als ik me niet vergis...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!