platypus-down-under.reismee.nl

Yarram "je weet wel die wereldstad"

De ochtenden en de avonden zijn koud en moeten we lange broeken aan plus vesten, tja een beetje afzien. De weersberichten die we horen via de radio reppen vooral nu over de enorme wateroverlast boven Sidney in Queensland. Soms starten we de ochtend met erg grijs weer in de richting waar wij naar toe rijden. Telkens weer wordt het toch weer een strak blauwe lucht, wel met harde wind. Zo'n wagentje waar wij mee rond sjezen is wel windgevoelig en soms dansen we op de weg.

Die ochtend naar een tip uit een reisblad nl Raymond Island, een koala central. Met de ferry over en meteen zagen we een koala de boom in hoppen en erg actief zijn. Deze beesten zijn slechts 4 uur per dag actief, de rest slapen ze, dus het was best bijzonder. Een wandeling over het eiland, eindeloos en bijna obsessief turen leverde uiteindelijk wel een slapende koala, een zichzelf krabbende, een hangende en een grote dikke koala op. Liefst vijf nationale knuffelbeestjes in één wandeling. Er stonden ook mooie huizen op het eiland maar om er te gaan wonen?

Door naar de Gippsland Wetlands voor een korte wandeling. In de middag in een enorme hitte (echt echt waar BLOEDHEET 40 graden en geen wind) een boardwalk bij Sale. Erg erg mooi en enorm rustig aangezien de meeste mensen aan de kust liggen en niet als een stelletje gekken al dat moois willen bekijken. De gereden afstand deze dag was niet groot maar wel enorm mooie en spectaculaire vergezichten, kust en inlets. Op de camping wederom de laatste plek'.

Jessica

Jeetje 40 graden, das niet niks, wij moeten eerlijk bekennen dat we niet goed opgelet hadden welk deel jullie geweest waren en omdat het even duurde voordat de update kwam (had vanochtend 6 mailtjes over de afgelopen updates, dus volgens mij loopt dat niet helemaal evenredig) had me moeder er al van gedroomd dat jullie achterna werden gezeten in hoog water door krokodillen.

Vriendin van me is net terug uit Thailand waar ze van de 3 weken 2 dagen mooi weer heeft gehad en regelmatig tot haar knieen in het water heeft gelopen. Dan toch maar die bloedhitte.....

Ben al super benieuwd naar alle foto's en de rest van het verslag.

Veel plezier nog verder!!

Groetjes,
Jessica

Janni

Mars,

Die slapende koala heb je zeker alvast voor me ingepakt :) Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Ik ben benieuwd naar het vervolg. O ja, nog de beste wensen voor 2011.

Groetjes,
Janni.

leny

SVP direct melden als je een krokodil ziet, je komt zo al een stuk in de richting van de big five (of bestaat die daar niet). Koala, skippy, pelikaan, dode beesten tellen voor de helft, een wandelend skelet op een begraafplaats voor twee. Geniet er maar van jongens. Knuffel en goede vervolgreis.

Karin

He, blij van jullie te horen. Vandaag kwamen de berichtjes van de afgelopen dagen pas binnen en met alle berichten over wateroverlast... maar gelukkig met jullie alles goed en heerlijk aan het genieten. En zo iedereen die thuisblijft ook met jullie mee aan het genieten. Dus met smart wachten wij op meer!

Ron Brouwer

Vijf nationale knuffels en twee knuffels uit den vreemde tegelijk bij elkaar; het moet niet gekker worden. Heerlijk, heerlijk, heerlijk.

Met het jongste verslag ben ik nu bij tot oudejaarsdag; benieuwd naar het vervolg. Eén ding weet ik zeker: jullie blijven genieten - en de regen voor (wel doen ook he).

Veel liefs uit de Domstad; zal een dezer de post eens gaan scoren in de woonstede en de plantekes verzuupen.