platypus-down-under.reismee.nl

An other day in Rio

Het is zeker een levendige stad, eigenlijk een bruisende. Vandaag down town. Het historisch centrum is zooooooooo portugees (lees Lissabon). Het heeft precies de kwinkslag die ook op het Iberisch schiereilandhet verschil maakt tussen Spanje en Portugal. Er staat overigens nog heel wat, veel in verval maar ook mooie gerestaureerde gebouwen. De kathedraal van Rio is monsterlijk ........ modern maar werkelijk geen schoonheid in te ontdekken. Het meest in de buurt komt de vergelijking met een kerncentrale!!! Het gebouw is volledig beton met dan in ieder geval nog enige versiering in de vorm van glas-in-lood ramen. Nee not my cup of tea. Uiteraard ook nog even op de paradeplek van het carnaval geweest en heel even de heupen los dus (op denkbeeldige muziek).

Na de lunch en echt ik eet nog steeds even slecht (op alle zoetigheid na, maar dat kan ik eigenlijk niet meer zien), effe een paar uurtjes slenteren en daarna naar de suikerberg gegeaan. Twee door kabelbaan verbonden bergen die in de baai van Rio liggen en waardoor je een goed zicht krijgt op de stad en met name op copacabana. Mooi en niets aan toe te voegen.

Lekker vroeg naar bed en morgen een dagje op de Copa!!!

Ellen

Afzien weer hier in het koude-witte-gladde kikkerlandje?

Ik hoop dat je een rustige terugvlucht hebt gehad en hou die dikke trui die je daar hebt gekocht maar voorlopig bij de hand want het gaat weer kouder worden halverwege volgende week, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.