platypus-down-under.reismee.nl

Valparaiso

Gisteren weer heerlijk gegeten! Wederom vis, zeebaars om precies te zijn. Vooraf mosseltjes en als nagerecht merenque met dulche de leche!!!! Ja ja score staat op 1.

Vanochtend vroeg op en ontbeten en direct al score twee, facturas con dulche de leche YESSSSSSSSS. Daarna het ov richting Valparaiso DRUKKKKKK die spits. Ik ben net terug en heb zo´n 10 uur doorgebracht in die stad. De stad bestaat merendeels uit laagbouw (heel kleurrijk overigens) over vele heuvels. Natuurlijk is het ook een havenstad en zijn er wolkenkrabbers maar minder dan in de gemiddelde Nederlandse stad.

De stad ken een liftensysteem. Je kan berg op en af met een liftte vergelijken met de liften in Portugal. Van berg naar berg lopen verbindingswegen en als je moet stijgen of dalen neem je weer zo´n lift. Het lijkt nog het meest op een treintje dat de berg opgaat. Verder zijn er voetgangerstunnels. Dit systeem is overigens meer dan een eeuw oud. De huizen zijn allemaal anders van kleur en de architectuur is zeer divers. Het deel dat onder unesco beheer valt is klein en zeker niet mooier dan de rest. Uiteraard met ov terug.

Morgen een zware dag. Vroeg op en dan de lijnbus naar het noorden, pas in de avond kom ik aan. Ga morgenavond wel naar een sterrenwacht, schjnt spectaculair te zijn in de woestijn!

Enfin dat verslag volgt, evenals het verslag van mijn eten van vanavond. Voor morgen overdag in de bus heb ik net het een en ander gekocht (heerlijke stinkkaas whahahahahahaha)

O ja het was vandaag zonnig en rond de dertig graden ........... BOVEN NUL ja niet zoals bij jullie beneden nul.

Reacties

Reacties

Daniel

Het is weer een genot om al je verhalen te lezen. Ook je eetverslag!!! Wellicht een idee om na iedere reis een kookboek uit te brengen met allemaal gerechten die je tijdens die vakantie hebt gegeten. Volgens mij betaan dergelijke kookboeken nog niet!

Om jouw leedvermaak t.a.v. het weer nog wat completer te maken. Het heeft hier vanacht gesneeuwd. Buiten is het wit. Voor vandaag wordt er nog veel meer sneeuw verwacht....... ( na het lezen van deze zin moet je vast heel hard lachen).

Ellen

ha Joop, de sterrenwacht in de woestijn zal zeker geweldig zijn, als ik denk aan de sterrenhemel tijdens de trek door de Sahara, die was iedere nacht weer magnifiek en dat 3 weken lang! Ook iedere ochtend en avond de zon opkomst en ondergang, bijzonder mooi en zal me altijd bij blijven!
Sterkte met de lange busreis, brrrrrrr dat zijn van die afziendagen die er bij horen!?!?!?! Het mooie wel is dat je veel van het landschap ziet maar je komt er gebroken en super duf uit, althans ik.
En ................. hier hebben we inmiddels sneeuw!?!?!?!

Steven

Hoi Joop, Je weet toch dat de directeur van die sterrenwacht de Leidse hoogleraar Tim de Zeeuw is. Misschien kan je daar als medewerker van de universiteit nog je voordeel mee doen.
Veel plezier daar.

Marjan H

Joop, je moet nodig iets eten om wat bij te spijkeren, frequentie en volume van de ingestas zijn tot nu toe wat laag ! Suggestie: probeer eens een "loco" dit is geen plaatselijke gek maar een soort enorme kokkel, een reuze coquille St. Jaques. Daar eet je groene kruidensaus bij (salsa verde) en, als ik het mij goed herinner, is dit een plaatselijke specialiteit. Ja, Ja, ik weet het, zout niet zoet, maar probeer het toch maar. We denken aan je Joop, en staan nu al met de Alka Seltzer klaar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!