platypus-down-under.reismee.nl

Vliegt daar nu een mobieltje?

Gisteren een rustig dagje, Heerlijk buiten op ons eigen terras ontbeten met uitzicht op de tuin! We hadden het idee opgevat nog iets van de omgeving te bekijken en de omliggende bergen te verkennen. Dat liep dus allemaal iets anders. Hoewel we de voorgaande dag een kaartje met routes hadden ontvangen bleken we daar niet mee uit de voeten te kunnen. We hebben een ritje gemaakt en uiteindelijk lunch gekocht en die meegenomen naar het terras van ons hotel.

Die lunch is best een dingetje. Hier in Argentinië kun je Comida por kilo kopen. We hadden hiermee in Buenos Aires al kennis gemaakt en in iedere grotere plaats heb je die mogelijkheid ook. Het is heel simpel. Je pakt een bak en vult die met het aangeboden voedsel. De ene keer heb je veel keuze en de andere keer iets minder, het is een soort “lopend buffet”. Aan het einde geef je de bak af en betaal je afhankelijk van het gewicht. Het is ideaal. Er is altijd veel groente en salade maar ook heel veel vlees (uiteraard) en vis. Bij het afrekenen krijg je vaak plastic bestek maar in ieder geval een aantal broodjes. Bij sommige van deze zaken kun je ook zitten en iets drinken (zoals in Cordoba het geval is). Tot nu toe is het ons steeds heel goed bevallen. De prijzen zijn redelijk, de omzetsnelheid heel snel en dus altijd goed (geen gaarkeuken idee).

Gisterenmiddag hebben we heerlijk met een boekje in de tuin bij het zwembad gezeten, gelegen en gezwommen, het was slechts 33 graden.

Gisteravond zijn we aan de slag gegaan met het vervolg aangezien het onze laatste nacht in San Juan was. We konden niet echt een leuk hotel, posada of finca vinden voor onderweg. We hebben dus besloten in een dag terug te rijden naar Cordoba vanwaar we dinsdag naar Buenos Aires vliegen. Hotel gevonden buiten de stad met zwembad ed.

We hebben een mooie tocht gehad van San Juan naar Cordoba. Rustiger dan verwacht en pas in de buurt van Cordoba drukker. We zijn wel vroeg vertrokken maar hebben het rustig aan gedaan. Onderweg moest ik van Mars een foto maken. Ik krijg zijn telefoon en buitenboord hangen om een foto te maken, vlaag wind en weg telefoon, ik had slechts het hoesje in mijn handen. Je zit dan toch even gek te kijken! Wij gestopt en terug gereden om te gaan zoeken. Ik zeg tegen Mars, ik bel je wel even dan horen we waar dan ding ligt ….. uhuh geen provider! Enfin beide een kant op gelopen en ineens hoor ik Mars fluiten en zie ik dat hij de mobiel gevonden heeft. Hij werkt en het glas is nog heel!!!!! Okay bij nadere inspectie vanavond bleek dat de achterkant een flinke tik heeft gehad maar verbazingwekkend genoeg alle functies werken nog. It's a Huawei... ...

Morgen, wel dat is morgen. We laten het weer bepalen wat we gaan doen. Het zwembad lonkt maar ook nog wel wat leuke dingen hier in de buurt die we nog op ons lijstje hebben staan. We zien het morgen wel, lezen, zon en zwemmen is heerlijk net als mooie dingen bekijken. We zien wel.

Gina

Je ziet ze vliegen krijgt nu een hele andere betekenis. Wederom een heerlijk verhaal. Heel veel plezier nog en een goede reis terug.