platypus-down-under.reismee.nl

Gesloten voor de feestdagen

En dan is het ineens 31 december. Vandaag rijden we van Tucuman naar San Agustin de Valle Fertil in de Provincie San Juan. We willen door naar Mendoza maar onderweg is er een Provinciaal park dat op de Unesco World Heritage List staat en dat er erg mooi uitziet. Dat willen we dus niet missen.

We hebben de tijd dus rijden we in rustig tempo, bijna alles is hier 2 baans overigens en dat met of zonder asfalt of ergens er tussen in. Onderweg tanken en ergens iets drinken dus de auto geparkeerd, gewoon op een parkeerplaats. Bij terugkomst, of liever toen we al zaten, keken we elkaar aan ……. zat die barst al in de voorruit??? Niet dus! Geen idee, hitte en airco zou een mogelijkheid kunnen zijn, steenslag (dat hebben we best wel gehad) en daardoor een zwakke plek. Het is, we kunnen verder en doen dat ook gewoon.

Het Provinciaal park Ischiagualasto ligt min of meer op de route en we waren er al ergens in de middag. Het was er wel heel erg stil, slecht 1 andere auto oh ja en een vosje. Wij naar de kaartverkoop ….. gesloten. Toilet wel open en ook het restaurantje. Wat bleek het park was gesloten op oudjaarsdag enne ….. ja hoor ook op nieuwjaarsdag. Die laatste hadden we al bedacht, maar op oudjaarsdag dus niet.

Niets aan te doen, dan maar door naar de posada. Ik zal er niet veel over schrijven maar we hadden geen geluk. Enfin voor twee dagen ons thuis, zitje buiten en mooi weer dat dan weer wel.

Uiteraard hadden we een probleempje want nu beide dagen het park gesloten bleek te zijn was onze stop in deze posada eigenlijk voor niets en dat was niet de bedoeling. Het Park was nu juist onze keuze. Enfin uiteindelijk hebben we besloten dit park op de vertrekdag te plannen.