platypus-down-under.reismee.nl

Cordoba - Argentinië

Gisteren hebben we Ushuaia achter ons gelaten en het vliegtuig naar Cordoba genomen. De vlucht duurde toch nog bijna 4 uur. De afstand is dus best wel enorm te noemen en dat is niet het enige!!! De temperatuur is hier 30 graden hoger!!!! In Ushuaia was het ijzig koud en rond de 0 graden, hier in Cordoba is het warm en rond de 30 graden. We hebben wederom een Airbnb en wel op een hele mooie plek weer. We zitten in een soort hofje  met nog zes woningen. Je komt binnen op onze prive binnenplaats en dan een huisje op de begane grond met een slaapkamer, badkamer en woonkamer/keuken. En dat alles op vier blokken, zo'n 10 minuten lopen van het historische centrum. Alles in de buurt, zelfs de supermarkt en een winkeltje met heerlijk verse empenadas.

Wat doe je als eerste als je weer in de warmte bent ...... juist een terrasje pikken want dat was in Patagonië echt uitgesloten. We hebben heerlijk gegeten en gedronken in de warmte en mensen gekeken. Op de weg terug boodschappen gedaan en ja hoor een empenada gekocht voor het ontbijt.

Vanmorgen bewolkt en regen, dus niet al te veel haast buiten te komen. Een uurtje wachten en de lucht werd weer hel blauw en de temperatuur liep op. Na het ontbijt, de empenade van de buurvrouw zal ik maar zeggen, de stad in. Deze stad is als het ware het centrum van de kolonisering die vanuit Boliva en Paraguay begon. Samen met de kolonisator kwam uiteraard de kerk mee, in dit geval de Jezuïeten. De koloniale bestuursgebouwen (degene die er nog zijn) zijn mooi maar wat de Jezuïeten bouwden overtreft dit. Geen wonder dat zo'n beetje alle gebouwen van de Jezuïeten op de UNESCO Wereld erfgoedlijst staan, werkelijk alles is prachtig. Zo even weer in de stad is best wel lekker. De warmte werkt mee maar ook de terrassen en de drukte om je heen. Er is nog zoveel meertezien, maar dat is voor morgen en vanaf zaterdag hebben we weer een auto en gaan we rondtrekken.  Ja hoor we hebben foto's, die volgen!

Geraldine

IJsje eten in die warmte! Mmmmmm, verse empanades, lekker ontbijt hoor!