Australië 17 De ratten in het nest

Tja toen de Nederlanders hier down under "ontdekten" , lang voor enig ander westers land, kwamen ze terecht op een eilandje voor de kust van Perth en zagen daar allemaal ratten lopen. De naam van het eiland werd dan ook Ratteneiland. Het is nu een verbastering geworden want tegenwoordig heet het Rottnest Island en die ratten zijn kleine buideldiertjes die best wel iets weg hebben van ratten. Het is een heerlijk eiland om te fietsen dat is als je een goede fiets hebt. Wij konden kiezen uit drie fietsen, uhhhhh 2 want 1 was kapot. De mijne bleek aan te lopen en trapte lastig en beide fietsen waren niet op hoogte aan te passen. Het fietsen werd dus een heel klein rondje maar toch .... Heerlijk gegeten en na het eten weer even op de fiets. Om te genieten van een uitzicht fiets neergezet en wat bleek bij terugkomst ...... fiets gejat. Je staat toch even gek te kijken. We hebben een heerlijke dag op het eiland gehad en heel veel van die kleine diertjes gezien quokkas gezien zoals die kleine diertjes heten. Het is een wallaby soort. De terugreis was ronduit spectaculair. De zee had nogal wat golfslag en de boot ging dan ook als een gek te keer op de golven. Ik hou niet van varen maar dit was zo cooooooool. Heerlijk en weer eens iets anders dan een achtbaan. Morgen vertrekken we .....