platypus-down-under.reismee.nl

Taiwan vervolg

Er mist nog een einde aan het verhaal. Taiwan heeft ons duidelijk kunnen bekoren. Taipei is een leuke stad met heerlijke eethuizen, mooie mensen en schitterende bezienswaardigheden. We hebben met regelmaat de bus genomen de stad uit. Hierdoor o.a. enorm mooie natuurverschijnselen gezien. In Taipei en de dorpen mooie godenhuizen bezocht, confuciustempels en taostische tempels en ga zo maar door. Taiwan is een land op de grens van twee continentale platen waardoor het midden van het eiland hooggebergte kent. De natuur kan erg ongerept zijn maar bonsai is toch ook wel iets wat ze mooi vinden (Japan was al voor de tweede wereldoorlog de heerser over dit eiland).

We zijn de 21e weer vertrokken naar Hong Kong. We hebben daar nog een paar dagen doorgebracht en hoewel er nog het een en ander op ons lijstje stond zijn we niet verder gekomen dan 1 tempel (wel een hele mooie) en het zwembad met een boek en muziek op je kop.

Gisteren de 23e zijn we vanuit Hong Kong via Beijing weer naar Nederland gevlogen waar we vanochten aankwamen. Deze terugreis was een immens avontuur waarbij we kennis hebben mogen maken met de Chinese structuur, een kennismaking die achteraf een leuk verhaal oplevert maar die je op het moment dat je erin zit kan missen als kiespijn.

Ongeveer een uur voor vertrek uit Beijing (we hadden een overstaptijd van ruim 7 uur) werden we aangesproken door een dame van de luchtvaartmaatschappij dat er een aansteker in de koffer zat, en dat mocht niet. Met ons nog een aantal mensen en we werden redelijk afgeblaft. Nu is het zo dat ik inderdaad een aansteker in mijn toilettas heb, voor als we kamperen altijd makkelijk en die toilettas neem je altijd mee. Ik never nooit aan gedacht. Enfin we moesten mee want die rotzooi moest er uit. Wij met een groepje naar de catacomben van de luchthaven. Door de douane, beveiliging en ja iedere keer je rugzakje door de scan, paspoort ingenomen en wij maar lopen. En daar lagen de koffers en inderdaad ook de mijne (joop). Toen ze aangaven aan welke kant de aansteker zich zou bevinden realiseerde ik me dat daar mijn toilettas zat en dat ik dus inderdaad die aanteker wel bij me zou hebben. Bij een ander bleek het overigens haar lippenstift te zijn en die ...., wel die mocht ook de koffer niet meer in, die moest mee naar boven door de scan. En daar gingen we weer, ditmaal naar boven via een andere weg en zo mogelijk nog onvriendelijker. Weer elke keer alles door de xray machines en weer in de camera kijken, fouilleren en uiteindelijk je paspoort terug.

Voelde ik me nu veiliger, de wetenschap dat er geen aanstekers meer in de koffers zaten? Nou nee, eigenlijk hebben ze laten zien zelf maar wat te doen. De vlucht Beijing naar Amsterdam was onze laatste vlucht, We hadden al vijf vluchten gehad en geen een keer is die aansteker een probleem geweest ........

moraal van het verhaal ...... we hebben een heerlijke vakantie gehad en Taiwan staat nogmaals op de lijst. De volgende keer een auto en tent en karren maar. De tent zou je op de luchthaven kunnen kopen aangezien camperen hier een normaal verschijnsel is en vrij kamperen is toegestaan!!

Nicoleddy

Welkom thuis! Wat leuk om jullie vakantie mee te kunnen beleven! En prachtige Buddha-kaart uit Hong Kong waarvoor hartelijke dank! Liefs xx