Adelaide

Een camping vinden gisterenbleek een crime, de kust zit vol dus pas laat in de middag 17km buiten Adelaide, in Brighton (en ja ze hebben een pier) een plekje voor twee dagen. Maar wel direct aan het strand!! Het is windstil en om 11 uur 's ochtends al 30 graden! De dag zal eindigen tegen de 40 graden en nog steeds windstil. De ochtend besteden we deels aan het schoonmaken van de binnenkant van de camper, de middag aan de buitenkant. Gisteren kwamen we via Port Adelaide en een voorstadje Semaphore, Adelaide binnen. De plaatjes die we zagen stonden ons aan en aangezien we geen zin hadden in de city (die waarschijnlijk veel te heet zou zijn), zijn we richting Semaphore en Port Adelaide gereden. Semaphore had een heerlijk tentje om te brunchen, dus dat eerst maar gedaan en daarna een wandeling door de oude hoofdstraat. Werkelijk wat er nog staat, zo leuk! Daarna doorgereden naar Port Adelaide. Kort maar krachtig, een gemiste kans! Te netjes, te schoon en bijna niets is meer oud. Allemaal nieuwbouw op een paar aardige gebouwen na die veel de schoon oogden. Wel een leuke groentezaak dus de avond met een groenteprutje en rijst was weer binnen enne ja kijk ..... Bij binnenkomst in de stad zagen we op de hoofdweg een Dutch Shop, even later Joop Hairsalon en bij de groentezaak werd drop verkocht (heksenstaven). De middag in zee om af te koelen.