platypus-down-under.reismee.nl

Rio de Janeiro

Ik ben in de laatste stad van mijn rondreis aangekomen en ja ik ben net wezen dineren en heb het inmiddels weer volledig naar mijn zin. Nee mijn gestoten rotzooi is niet terecht en ja ik heb een slechte nacht gehad en inderdaad vanochtend was ik lichamelijk ziek van kwaadheid. Ik heb zelfs op internet zitten kijken of ik eerder terug kan maar .......... inderdaad dan heb ik die verrekte kaarten nodig en die heb ik niet meer!!! Dus in de bus naar Rio de Janeiro. De rit is schitterend, wat een mooie kustlijn heeft dit land. Allemaal natuurlijke baaien met schitterende vergezichten en een licht bergachtig landschap. Tegen de tijd dat ik in Rio aankwam was mijn humeur wat beter en mijn met name misselijkheid verdwenen. Heb besloten me volledig in de stad te werpen en ben al lekker bezig. Om 13.00 uur was ik in Rio, zit in een hotel op de Avenida de neustra senora de copacabana dus inderdaad in copacabana. Vanuit mijn hotel loop ik in 1 minuut het strand op. Tegenvaller ..... ja hoor natuurlijk een groot deel van de mensen is hier te dik voor de kleine broekjes, bikini's en aanverwante artikelen! Een deel heeft inderdaad een strak lichaam maar daar is de uitstraling vaak weer minder van. Kortom gewoon een strandstad als andere ........ okay niet helemaal het is en blijft Rio.

Vanamiddag direkt naar de Corcovado oftewel het nationaal park met op de top het Christesbeeld. Het beeld is niet mooi maar het is gewoon zo duidelijk Rio dat de kitsch ervan heerlijk is. Schitterend uitzicht overigens en gewoon heerlijk in de zon. Was een heerlijke middag. Na terugkomst snel eten maar o wee, stond op straat ... de hemel gaat open ....... en inderdaad ik moest nog douchen ..... wel dat hoeft niet meer ...... zeikies nat. Na het eten toch maar even de douche, wil er vanavond goed uitzien en lekker ruiken whahahahahahahahahah deze jongen gaat naar een van de carnavalsverenigingen die bezig zijn met de voorbereidingen voor het komende carnaval. Ga om negen uur weg en vanaf 10 uur gaan ze oefenen enne ja o.a. de samba zal aanbod komen en de verwachting mag zijn dat ook gekke henkie (moi dus) wel de beentjes los zal gooien!! Het schijnt tussen 2 en 4 uur vannacht afgelopen te zijn. Net op tijd om morgenochtend een wandeling door Rio met een lokale gids te kunnen maken!!! Kortom ik ben weer volledig met mijn vakantie bezig.

Reacties

Reacties

Ellen

Toch maar goed dat je niet eerder bent teruggegaan, zou je deze ervaringen gemist hebben en dat zou zonde zijn!
Inmiddels alweer op adem gekomen na de afgelopen carnavalsnacht?!?! en toch nog op tijd wakker voor de gids??? Klinkt allemaal weer helemaal goed!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!