platypus-down-under.reismee.nl

Curitiba via Sao Paulo naar Parati

Ach het leek zo eenvoudig, je stapt in de bus en een 10-tal uren later ben je in Parati ..... niet dus!! Okay het instappen was eenvoudig maar na goed twee uur rijden stond de bus in de bergen aan de kant. Niet genoeg druk op de remleiding ipv 8 bar slechts 2 (als ik het allemaal goed heb begrepen). Wel dat is in de bergen geen optie dus moest gemaakt worden. Wegenwacht bellen whahahahahahahahahahahahahaha WAAR??????? Okay zo gek was het nog niet want binnen een kwartier kwam er toevallig een sleepwagen van een garage voorbij en ja hoor die stopte. Na wat gesmoes, geleuter en in de bus aan leidingen werken bleek een en ander gemaakt en met een uur vertraging kon de bus verder.

Een uurtje later rijden we de file in en dat nog ruim voor de miljoenen stad Sao Paolo. Die file heeft 5.30 uur in beslag genomen en besloeg werkelijk honderden km-ers. Sao Paolo was druk maar dus niet eens het drukste punt. Na Sao stond de file aan de andere kant oftewel van de kust naar de stad. Enfin als je om 7.30 uur vertrekt en je komt om 23.00 uur aan dan verzucht je dat je deze vakantie de bus wel erg vaak van binnen zag. Dat gaat in ieder geval de volgende keer anders.

Morgen het stadje Parati (Unesco erfgoed) en daarna aan het zwembad. Heb mijn aanvankelijk geboekte kamer niet genomen maar een superior oftewel een upgrade; ik rol uit bed het ontbijtterras op en vervolgens rol ik het zwembad in HEERLIJK en een goed vooruitzicht. Morgen ongeveer 33 graden maar wel kans op onweer. In Rio is het momenteel 31 graden en zonnig dus ook nog goed te doen.

Ik denk dat velen dit lezen op de eerste werkdag in Nederland wel dit moet even

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel werkvreugde!!!!!!!

O ja en de Braziliaan hier is toch een ietsepietsie anders dan die in het zuiden. Beter toegankelijk en vrolijker maar de taal blijf ik gesmoes vinden.