platypus-down-under.reismee.nl

Van Missiones naar Foz do Iguazo

Vroeg op en regen, het is hier regentijd en dat zal ik weten. Vandaag niet echt een probleem mee, hele dag op en in en onder het water dus beter een beetje minder felle zon vanwege de brandwonden (korsten op mijn hoofd zijn net weg). De bus vertrok rond half 8 en om 10.15 uur was ik in het Nationaal Park Foz do Iguoazo, DE watervallen op het drielandenpunt van Paraguay, Argentinie en Brazilie.

Ik was van plan de grande tour te nemen en waarlijk dit heb ik gedaan. Zwembroek aan , verder alles in een afsluitbare zak en in de speedboot naar de watervallen. Het moest de ervaring zijn. Wel ....... dit was het ook. Ik kon alvorens echt dichtbij en onder de watervallen te komen, schitterende foto's nemen. Adembenemd groot, mooi, hoog en heel heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel water. De watervallen beslaan 8 km en bestaan uit meerdere lagen. De foto's kunnen de grootsheid niet weergeven. Dit is een heel ander natuurverschijnsel dan de droogte en dus de woestijn in Chili maar een even mooie ervaring. Enfin uiteraard vinden de kapiteins datje nat moet worden dus ik had mijn zooi nog niet opgeborgen of daar ging de boot richting de watervallen. Binnen no time had ik de eerste voltreffer en was zeiknat ....... zou je denken natter dan nat kan niet ...... wel dit is nog een halfuur doorgegaan en zelfs dit was imposant. De kracht van het water was zo zo groots. Okay nat, doorweekt en koud naar de kant en je daar omkleden. Uiteraard snappen de ietwat preutse mensen niet dat je ook een droge onderbroek wil en dat je dus de zwembroek simpelweg laat zakken waar anderen bijstaan. Zal me wat ik had geen zin in veredere nattigheid, moest nog verder.

Al voor de lunch tukans, wasberen en mooie vlinders en vogels. Na de lunch een trail gelopen langs de verschillende watervallen. Mooie vergezichten, water, lawaai van het vallende water, tukans, gieren, zilver reigers, vogels waarvan ik de naam niet ken (niet zo moeilijk voor mij), vlinders, spinnenmaar vooral al die watervallen. Als laatste de duivels keel bezocht. Je loopt eerst 1,5 km over plankieren naar de watervallen en staat dan boven het hart van de waterval DE DUIVELS KEEL. Overweldigend de hoeveelheid water die hier naar beneden plenst. Het park sluit 16.30 uur ...... was precies die tijd bij de uitgang.

De bus naar de Braziliaanse grens en eerlijk is waar de eerste snelle overgang ...... een halfuur en ik zat in Brazilie. zit nu in mijn hotel me voor te bereiden op het avontuur aan de watervallen morgen, nu dus vanaf de Braziliaanse kant.

Eten .... er is hier een kilorestaurant maar ik kan geen pap meer zeggen!!! Heb een Gruyere kaasje en stokbrood gekocht en een blikje coke ...... eten en plat.

Reacties

Reacties

Gina Klomp

Hai Joop,

De beste wensen vanaf deze kant. Dat 2010 maar een goed jaar mag worden voor ons allemaal. Niet zo zielig doen over vermoeidheid zeg. Beetje ons jaloers maken met je mooie verhalen en dan doen alsof het allemaal zoooooooooo vermoeiend is.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!