platypus-down-under.reismee.nl

Missiones

De ochtend op een markt in Encarnacion geweest en zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer uitbundig deet gebruikt. Sloeg me op de keel, kreeg last van zwellingen maar beter dan Dengue oplopen. Een en al stilstaand water en juist overdag is deze mug actief. De markt was niet veel (hoewel wel groot maar ik bedoel meer kwa aanbod voor ons rijke westerlingen). Heb de ogen uitgekeken. Daarna lunch in een kilorestaurant. Dit is een ervaring op zich. Je loopt naar binnen en neemt een bord, vervolgens loop je langs allerlei voedsel (vis, vlees en vega) een saladebar en een toetjesbar en je schept op. Bij de kassa wegen ze je bord en daarvoor komt dan een prijs!!!! De toetjes laat ik inmiddels links liggen (en rechts ook) zoetigheid heb ik redelijk gehad. Dulche de leche is de uitzondering overigens maar ook daavoor komt het einde in zicht.

In de middag de rivier weer over en Paraguay uit en Argentinie weer in ..... klinkt eenvoudig maar nee!!! In de zinderende hitte op de brug gestaan in een bus waarvan de airco niet werkt. Uitstappen op de brug geen optie (mag simpelweg niet) HOOFDPIJN van de hitte dus. Enfin uiteindelijk Argentinie weer in en op naar Missiones. Hier staat de Jezuiten missiepost die onder unesco valt en is gebruik in de film The Mission (nooit gezien maar goed). Het was noodweer! Donder en lichten en dat midden in de jungle, niet echt veilig. Blikseminslag in de centrale in dat gebied en dus geen licht meer en de bedoeling was juist deze post bij avond te bezoeken. Enfin ik heb de post nog wel bezocht, was zeiknat, had het koud en was aan een bad toe. Ondanks dit klagen; een schitterend complex. Laatste nacht in Argentinie morgen FOZ (nog wel de Argentijnse kant overigens).

Eten ...... sorry niets te melden had geen puf meer was moe.