platypus-down-under.reismee.nl

Navidad

Het is kerstochtend en het is hollands weer, althans zoals de kerst in Nederland meestal is REGEN. Vandaag met de bus van Salta naar Cafayate. De kerstmis heb ik overgeslagen ovrigens wel rond 1 uur het vuurwerk gehoord. Om in Cafayate te komen, een van de beste wijngebieden van het land heb ik me laten vertellen, moet je door de Cafayate kloof. Niet mis te verstaan dus ..... Schitterend, wat een vergezichten en een kleuren in de bergen. Hoewel de Andes achter me ligt blijken de uitlopers minsten zo mooi. Natuurlijk is het allemaal een ietsepietse minder hoog maar de afslijpingen door regen en wind maken het niet minder grillig. Wat wel opvalt is het gebrek aan wilde dieren. Okay ik heb lama s in veelvoud gezien en soortgenoten ook maar bijvoorbeeld een condor ....... nada. Er moet hier verder nog veel meer wild zitten maar zelfs konijnen kom je niet tegen!!! Wellicht dat het spul schuilplaatsen heeft gezocht in verband met de kerstdiners van de lokale bevolking.

Het kerstdiner was ....... wel was een belevenis. Vega is een raar woord hier. Daar gaat ie .... als voorgerecht een halve aardappel gekookt, een wortel gekookt, een blad spinazie gekookt en een stukje pompoen gekookt!!! Heb er zelf leuke blokjes van gesneden wat olie en azijn, peper en zout erover en ik had een heerlijke salade als voorafje

Undecided
.

Als hoofdgerecht (in eerste instantie compleet vergeten!!) bestond uit een tortilla espaƱolla, wat wortelrasp en wat bietenrasp. Wederom zelf de zoutpot erover en ach ben er niet ziek van geworden en heb geen hoofdpijn van de honger. Voor de rest blijft het net Zuid Spanje maar dan een tikkeltje afstandelijker. Ik vermaak me hier uitstekend. Morgen verplaats ik me weer (ben even mijn einddoel kwijt) maar ga via een incaruine en een museum dus weer het een en ander te zien. De dag daarna is een zware, eerst overdag naar een grotere provincieplaats om vervolgens de nacht weer semi cama (half bed) door te brengen in een nachtbus die me in ieder geval een stuk dichter bij Paraguay brengt. Ik doe weer verslag uiteraard.

Feliz Navidad a todos! Een fijn kerstfeest allemaal.

Reacties

Reacties

Gina Klomp

Hai Joop,

Ach hier weer het geeikte. Een 6 gangen diner eerste kerstdag en tweede kerstdag met z'n 13 gourmetten. Wel beregezellig maar dan met minder mooi uitzicht. De vega was ook bij ons ver te zoeken. Dus daar mis je niets aan, hahaha. Ben erg benieuwd naar de foto's en het commentaar wat erbij hoort. Nog heel veel plezier.

Ellen

Zo hier weer terug van Kerst- en verjaardagviering en je verhalen weer gelezen. Meteen de Top 2000 weer aan en de herinneringen spoken weer door m'n hoofd. Als vega is het een beejte behelpen geloof ik met de start in Argentiniƫ en hoop dat dat beter gaat worden. Wederom genietse en tot je volgende verhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!