platypus-down-under.reismee.nl

Salta

De Facturas gezocht en cortado's!!! Het centrale plein stikt van de terrassen dus van terras naar terras! De cortado is enorm lekker hier en facturas heb je in alle soorten en maten. Ik heb mijn maag vol gegeten en was dus misselijk. Helaas pindakaas maar dat is morgen weer het geval. Wat een stad, enorme mooi en schitterende gebouwen uit de koloniae periode. Heb een aantal gebouwen bezocht en musea en ondertussen natuurlijk de terrassen om cortado's te drinken. Heerlijke lunch (tortilla espanola en cesar salade) en maar mensen kijken. Het is hier warm maar anders dan in Chili. Chili was woestijn dus droog, dit is tropen en dus vochtig warm INDERDAAD mijn weer. Het is heerlijk lopen en doe dat dan ook. Chili is vooral een land van natuur en aardige introverte mensen. Argentinie is macho ..... simpel. Het doet enorm spaans aan en toch is het een tikje anders (hoewel Andalusie wel overeenkomsten heeft). Het is uiteraard mijn eerste dag maar ik denk dat Argentinie extrovert is met zowel natuur als cultuur. Ik ga het zien en morgen volgt weer een verslag.

Reacties

Reacties

Ellen

Ben weer helemaal bijgelezen. Geweldige verhalen zijn het en wat een boeiende, mooie landen. Als het weer het toelaat ben ik met de kerst weg en niet in de gelegenheid je ervaringen te lezen, maar eenmaal thuis zal ik weer snel achter de laptop kruipen. Genietse!!!!!

Karin

He Joop, het was er even niet van gekomen je verhalen te lezen, dus heb er nu een heleboel achter elkaar gelezen. Zo te horen heb je het prima naar je zin en met alle beschrijvingen waan ik me ook een beetje in het buitenland. En dan al die verhalen over het eten. Maar goed dat ik over de eerste drie maanden heen ben...:) Hier alles ok. Nog steeds koud, sneeuw en vanmiddag ijzel. Spekglad op de stoepen. Auto lijkt nog het meest veilig. Je bent dus op tijd weg gegaan!!! En ook geen kerststress. Heerlijk. Geniet er van! Dan doen wij dat ook met jou mee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!