platypus-down-under.reismee.nl

ERG vroeg opstaan!

Het was 3.30 uur en de wekker ging!!!! VRESELIJK

Laughing
, nee hoor .... Geisers zie je niet iedere dag (ik bedoel dus niet die dingen waar in huis warm water uit komt)
Surprised
.

precies 4 uur reden we weg om iets voor 6.30 uur op de plaats van bestemming te zijn. Wat is dat toch mooi; een opkomende zon en dan de damp van warm water die opstijgt. Bij het uitstappen snapte ik meteen die duidelijke damp ............ KOUD KOUD KOUD. Gelukkig ik war voorzien van 1 tshirt, 1 dikke trui (hier gekocht een echte Andes trui), 1 spijkerjack en 1 windjack ..... KOUD KOUD KOUD!!!! De geisers waren allen even mooi, ze puiten niet heel hoog maar wel heel lang en je hoort duidelijk de cyclus. Je hoort het gat zich vullen, het opbouwen van de stoom, de ¨scheten¨

Laughing
en uiteindelijk het aanzwellen en de uitstoot van stoom. Adembenemend! Heb er mijn ontbijt gegeten en ja uiteraard was het mogelijk een eitje te laten koken (niet gedaan, de lucht was voldoende). Daarna naar een dorpje waar je o.a. Lamavlees kon eten maar ik heb me bij de queso empanada gehouden, die overigens erg lekker was. De rit terug ging via een gebied vol cactussen en verders kaal, een bizar landschap leverde dit op.

Heb vandaag een aantal zeer mooie vogels gezien o.a. een loopvogel, lama´s (ontelbaar) en twee andere soorten waarvan ik de naam niet kan onthouden (kaal, oud ja ja zeg het maar).

Later vandaag naar de zandduinen voor de zonsondergang en dan vanavond vroeg het mandje in. Morgen de hele dag in de lijndienstbus naar Salta in Argentinie! Een nieuw land, nieuwe indrukken ..... kijk er naar uit.

Ja ja ik weet dat jullie in de sneeuw zitten en dat ik nu klaag over kou! Ik ben naar zuid amerika gegaan voor cultuur en temperatuur en wel hoger dan in Nederland dus ik vind mezelf zielig hoor ......

Niet dus, blijf allemaal veilig

Reacties

Reacties

leny

Ha Joop moet meeste verhalen nog lezen internet knalt er steeds uit, dus reactie volgt later

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!