platypus-down-under.reismee.nl

San Pedro de Atacama

Gisterenavond om 10 uur vertrokken met de bus en vanmiddag om 16.00 uur aankomst!! Ik heb geslapen .... een beetje .... kon uiteraard pas bij licht de verandering in het landschap zien enne die is enorm. Droogte en nog eens droogte, ik heb vanaf vanochtend 8.oo uur niets anders meer als woestijn gezien SCHITTEREND, de kleuren, de hoogteverschillen, de sedimentele afzettingen (van wit naar donker groen en rood) ........ een machtig schouwspel en volledig MIJN ding. De woestijn zal me altijd fascineren. Het is hier warm ..... okay heet ..... okay heel heet ..... okay een oven! Binnen een uur had ik een liter drank op (water uiteraard!). Ik zit nu op een hoogte van 2400 meter en ga morgen en overmorgen de 4600 meter over hetgeen hoogteziekte kan geven. Ik ben vaker zo hoog geweest maar een van de zaken die je moet doen is veel drinken en zeker geen alcohol. Straks chocolade kopen en eten want ook dat helpt.

San Pedro is een heel klein echt piepklein dorp, 3000 inwoners en een veelvoud aan toeristen en toch is het knus en uitgestorven (iedereen vlucht naar binnen whahahahahaha). Het is de Andes zoals we deze kennen van Hernandez uit de Andes, het voldoet echt volledig aan dat beeld, is overigens niet typisch chileens eerder Boloviaans en Peruaans maar het heeft ook hier zijn charme. Morgen krijg ik een koude ouchtend min 5 zo ongeveer maar overmorgen als ik om vier uur de bergen al in ga zal het zo ongeveer min 15 zijn JAJA jullie maar klagen over de koude een echte hollandse kerel als ik zoekt de koude gewoon op!!!! En inmiddels een enorme dikke trui gekocht met pet enzo en dat terwijl ik hier pas een uur ben (ach ja ben tenslotte een mengelmoesje en niet die echte Hollandse jongen okay man okay oudere man.

Maar goed dit is mijn eerste indruk van hier en die is ........ inderdaad ook weer prima!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!