platypus-down-under.reismee.nl

Little India en Chinatown

Little India ligt hier dus ook om de hoek en Chinatown zelfs nog iets dichterbij. We waren al vroeg op pad dus veel van de winkeltjes waren nog dicht, de tempels in volle gang overigens. Het is niet heel groot die oude buurt maar altijd wel een drukte van belang en na een uurtje kwam de boel goed op gang.

Om naar Chinatown te komen loop je door de Islamitische wijk, een aantal moskeeën en uiteraard veel gesluierde en mannen met fez op. In deze wijk blijken ook veel Javanen te zijn neergestreken en ja hoor dus ook nogal wat eethuizen, wat is dat toch vervelend!! Het was een heerlijke lunch.

Vanaf deze wijk is de Chinese wijk een kippeneindje. Nou die Chinese wijk is echt veel maar dan ook veel kleiner geworden. Aardig maar niet meer dan dat. Lopen door een stad levert sowieso veel mooie plaatjes op van mensen, dieren maar ook gebouwen. Singapore heeft architectonisch natuurlijk best wel wat te bieden. Heerlijk om zo een aantal uren te slenteren en dit allemaal in je op te nemen. In de middag nog lekker even aan en in het zwembad met een boek gelegen.

Vandaag hebben we voornamelijk Orchard Road gelopen. Wij zitten op One Orchard, ik kan je verzekeren dat voor je aan het einde bent van deze straat je een paar uur verder bent.
Het werd ook steeds warmer tussen al die gebouwen maar, we hebben mooie gebouwen gezien waarvan ook veel nog uit de koloniale tijd. Morgen maar weer eens bedenken wat we verder nog gaan doen. In ieder geval rond 23.00 uur het vliegtuig naar Darwin waar we rond 6.00 uur aankomen (en er 1,5 uur tijdsverschil bij krijgen).

Jody Maronie

Haha herkenbaar dit! Altijd fijn als je eethuisjes in overvloed hebt in Singapore... enjoy toppers??