Klote is toch echt klote!

24 mei 2019, Mars is jarig (geheimpje hij is 61 geworden). Vandaag vliegen we naar Singapore via Klote (luchthaven Zurich). Vanochtend nog wat boodschapjes en het huis gedaan en daarna koffie met gebak. Schuimgebak en een appel-kaneel-yoghurt taart, die laatste vond ik niet zo geweldig overigens. In de middag een slinger gekregen richting station Voorschoten en binnen no time waren we op Schiphol. Inchecken bij counter 1A waar geen kip te zien was. Voor we het wisten liepen we door security en douane en konden we gaan eten. Tegen 18.30 naar de gate en daar bleek dat we vertraging hadden van 30 minuten. Niet heel veel maar als je ruim een uur hebt om over te stappen ……. precies!

Enfin we stegen uiteindelijk nog iets later op maar volgens Swiss zou alles goed komen. Nou kende ik Klote van lang geleden en dit was altijd een kleine luchthaven. Wel, ook die is met de tijd meegegaan en we moesten met een trein van de ene naar de andere terminal. Zagen we in Nederland bij het inchecken al geen kip ….. nou hier hooguit een paar die zonder kop rondliepen omdat ze een soort van haast hadden. Wij hadden na onze ervaring in Frankfurt vorig jaar besloten wel door te lopen maar niet te gaan hollen. Het probleem is in eerste instantie niet ons probleem maar het probleem van de luchtvaartmaatschappij. Enfin toen we de trein uitstapte bleek de vlucht nog niet aan het boarden te zijn. Al die gehaaste stress kippen zaten te puffen en wij sloten keurig uitgerust aan in de rij. Van de 12.15 uur vliegen hebben we allebei een groot deel niet mee gekregen zzzzzzz zzzzzzzzzz zzzzzz.