platypus-down-under.reismee.nl

Betalen!!!!

Vandaag verplaatsen we ons naar Buenos Aires, de plek waar we begonnen en inderdaad ook gaan eindigen. We waren vroeg op de luchthaven aangezien we schade aan de auto hebben en we er van uit gingen dat er wel veel rompslomp van zou komen. Minstens 20 handtekeningen bijvoorbeeld. Er was 1 persoon voor ons bij de balie en dat nam al een halfuur van onze tijd, je zou denken dat hier meer mensen de balie bemensen maar nee. Okay het was degene die ons de auto ook verstrekt had. Mars liep met hem mee naar de auto terwijl ik de ATM weer eens geld afhandig ging maken. De ATM is hier best een dingetje. We zien vaak rijen staan van honderden meters lang! Allemaal mensen die hun eigen geld willen opnemen. We mogen hier vaak ook niet meer dan 4000 pesos opnemen (ongeveer 100 euro), we overschrijden anders onze limiet!!!! Ga naar de volgende bank en je krijgt te lezen dat je je pas deze dag al gebruikt hebt. Het is me 1x gelukt 8000 in eenmaal op te nemen. Maar goed we hadden weer geld.

De schade komt inderdaad voor ons een nieuwe voorruit voor totaal 400 euro. Ik moest slechts eenmaal een handtekening zetten en de rekening zou ik per email krijgen. We waren echt met een 20 minuten klaar! Wat dat betreft petje af voor europcar, razendsnel, in goed Engels en zeer vriendelijk. De auto is via sunnycars gehuurd dus volledig verzekerd, zelfs de onderkant. Het geeft even werk in Nederland maar dat komt wel goed.

De vlucht, de vierde met Aerolineas Argentina, was zoals gebruikelijk. Het personeel heeft totaal geen interesse in de klant en staat heerlijk te beppen op het moment dat je aan boord komt. Ze keuren je echt geen blik waardig. Tegen het einde van de vlucht een drankje, ook weer zonder je aan te kijken, en ophalen van de bekertjes ....... dat zal gedaan zijn door de schoonmaakploeg. Veiligheid voor alles heet dit.

We vragen ons ook nog steeds af wat ze nu eigenlijk allemaal in het Engels omroepen over stoel rechtop, riem om ed. Je kent de dril en genoeg Spaans om dat te begrijpen maar toch ....... in het Engels is het echt onverstaanbaar.

Ons hotel ligt dit keer in de wijk Recoleto, een compleet andere wijk met ambassades, regeringsgebouwen en appartement complexen van de beter verdiende Argentijnen. Het is wat meer KAK gehalte zal ik maar zeggen. Het hotel is prima overigens, klein zwembad op het dak, enorme kamer met kitchenette en een mooie douche/badkamer. Op de hoek zit weer een comidas por kilo, Mars favoriete keuze in Argentinia, veel keus ook voor de vegetariër voor weinig zal ik maar zeggen. Over het algemeen heel goed eten overigens, alleen dat wat uit oven of frituur komt moet je precies goed scoren. De salades moet/mag jezelf aanmaken dus altijd jouw smaakje. Pepers of een lekker hete saus komt vele malen minder voor... helaas.

We hebben uiteraard nog even tijd aan én in het zwembad doorgebracht.

Gonny

weer op de hoogte groetjes