platypus-down-under.reismee.nl

San Juan

San Juan, een heerlijk hotel wel lastig te vinden, een enorme kamer met een heerlijk bed, keuken, badkamer, mooie tuin en zwembad. De eerste kolibrie hing gisteravond al in de hibiscus en vanochtend toen we zaten te ontbijten weer. Te laat met fototoestel en bovendien zijn die krengen razendsnel. Gewoon genieten en kijken is ook leuk, dan maar geen foto. Gisteren hadden we al ontdekt dat de keuken hier niet slecht is en we kunnen alles op het terras van onze kamer krijgen ….. wat wil een mens nog meer.

Vanochtend even San Juan in. Een niet zo bezienswaardige stad. We wisten het toen we er liepen. De stad is in een aardbeving verwoest en Perron heeft zich nogal ingezet voor de wederopbouw. Het is een wijnstad, dat weer wel. Bezienswaardigheden zijn er dus nauwelijks maar wel weer in de omgeving zo wist Tourist Information ons te vertellen.

We hebben een folder met een aantal routes gekregen en van die routes hebben we er 1 nog niet gedaan, de rest hebben we in de afgelopen dagen gereden en ook gisteren het park bezocht. Die ene route is uiterst mooi. Zo’n 150 km westelijk ligt Chili en voor die grens begint aan de Argentijnse kant het hooggebergte zo vanaf 5500 meter. Wij hadden het plan om de 6000 meter route te doen aangezien we al de hele vakantie op hoogte doorbrengen en we dus waarschijnlijk minder kans op hoogteziekte hebben. Op die route ligt o.a. de hoogste berg van Amerika zo’n 6960 meter. Dit mag je niet in je eentje doen, je gaat met 4wd en in een groep. We hadden besloten dit niet te doen omdat je dan toch weer moet slingeren naar het beginpunt en op deze wegen ben je dan gewoon minimaal een dag maar waarschijnlijk langer bezig en je moet ook terug. We hebben al zoveel moois gezien en niet alles is mogelijk. Nu is hier dus een nieuwe mogelijkheid maar ook die gaan we niet meer doen. Het is dan “slechts” 8 uur rijden maar die slechts is nu gewoon te veel. We kiezen ervoor morgen lekker een boekje te pakken en wellicht nog iets anders te doen maar even niets spectaculairs. Dat bewaren we tot de volgende keer.

Na morgen verplaatsen we ons richting Cordoba waar we begonnen aan deze autotocht. Er liggen een aantal bezienswaardigheden op de route. Zowel kwa natuur als cultuur. We willen er nog een aantal doen, welke zien we wel onderweg. De 8e januari vliegen we vanuit Cordoba naar Buenos Aires en dan hebben we daar nog vier dagen. Buenos Aires hebben we aan het begin maar 1 dag bezocht.

Geraldine

Zo, alle verhalen van de laatste week nu eindelijk gelezen. Jullie hebben al heel veel gezien en meegemaakt! Leuk om mee te kunnen lezen. Wat een land met vele gezichten.
Hier en daar klinkt er een beetje "vakantievermoeidheid" door de verhalen heen naar mijn gevoel. Rust ook goed uit! liefs!

Gonny

wat een onderneming met prachtige verhalen en lekker verder genieten, groetjes