platypus-down-under.reismee.nl

Weeralarm!

Wat is dat toch met dat weer. Eerst die rare vlucht naar Buenos Aires en nu een weeralarm! Gisteren las ik ergens iets over slecht weer op komst en dat het vliegverkeer er hinder van zou ondervinden. Ik heb er niet heel veel aandacht aan besteed. Vanochtend aan het ontbijt galmde de tv (ja ja het is hier net Spanje, alles staat op ieder moment van de dag aan, en hard aan , en dan ook nog door elkaar) dat er een weeralarm was afgegeven. Mars en ik kijken elkaar aan zo van; vliegen wij vandaag? Ja wij moesten ons verplaatsen. Aan het einde van de vakantie zitten we nog een aantal dagen In Buenos Aires maar voor nu hadden we slechts twee dagen geboekt.

Vandaag is de vlucht naar El Calafate dat in Patagonië ligt. Vanochtend vroeg leek de dag nog aardig te beginnen maar aan het ontbijt bleek het wederom te hozen. Naast veel water, harde wind en dus dat weeralarm. Mars had gisteren het inchecken online gedaan dus dat was rond. We zouden om 11.35 uur vliegen. Wij op tijd naar de luchthaven voor het geval het erg druk zou zijn met nu reeds gestrande reizigers. Dit bleek niet het geval maar wel begaf de computer van de grondstewardess het en wilde dit apparaat ook niets meer voor haar of ons betekenen. We werden doorgeschoven naar een ander en deze wist ons keurig in te checken. De luchthaven ligt aan zee en de koppen op het water kwamen overeen met die van ons eerdere avontuur dus enigszins sceptisch over onze vlucht waren we wel.

Wonderwel ging de boarding op tijd en zaten we ook op tijd in het vliegtuig, geen centje pijn dus ........ Nou wel dus! We zaten nog niet of de captain vertelde dat de toren al het vliegverkeer had stil gelegd boven heel Buenos Aires vanwege het slechte weer. We moesten aan boord blijven en verdere mededelingen afwachten. Na ongeveer 45 minuten mochten we vertrekken dus dit leek snel opgelost. Het eerst volgende uur zaten we strak in de riemen ...... het was wederom een bumpy ride met veel zijwind en luchtzakken. Het went enorm want Mars zat heerlijk te lezen en ik had heerlijk mijn ogen dicht. Na een uur werd het rustiger maar na een poosje begon het weer bumpy te worden. Ook hier in Patagonië is het enorm winderig en dus was de landing ...... inderdaad bumpy.

Het aanvliegen was enorm spectaculair. De besneeuwde toppen van de Andes. Bevroren rivieren, steppe landschap met enorm veel tinten bruin, knal blauwe gletsjer meren en als topping op dit gebakje was er een kleur spektakel in de lucht. De lucht veranderde ineens in violet, paarsachtig rode tinten en niet vaag maar enorm duidelijk. Het was adembenemend mooi.

We hebben hier een Airbnb. Een hutje dat echt basic is, maar alles is er. De tuin is schitterend (de reden waarom ik ervoor gekozen heb overigens) vol met lupines, echt een overdaad. We kijken uit op het Lago Argentino, een gletsjer meer dat ook alle tinten blauw heeft maar ook een mooie kustlijn. Kortom het avontuur zet zich voort en we love every moment of it.

Daniel

Never a dull moment.......... Jullie weten van iedere vlucht iets spectaculairs te maken.........

Nicolette

Lekker wakker worden voor mij met jullie verhalen! Beter dan het nieuws. Leuk nieuwtje dan: kleindochter Suze is geboren! Geniet verder mannen! Groet van Eddy! Xx

Chris

Wel leuk hoor, al dat bumpy gedoe maar ik hoop voor jullie toch wel dat het weer nu lekker zal worden. Fijn dat het zo mooi is daar . Geniet er van

Gonny

heel veel succes verder met vliegen, genieten toch, groetjes