platypus-down-under.reismee.nl

Don't cry for me Argentina

Een dag in Buenos Aires, een heerlijke dag! BA is een echt Spaanse stad. Enorme Avenidas en kolossale monstrueuze gebouwen uit 1850 tot ongeveer 1930. Juweeltjes zitten er tussen, dat is zeker, Voor oudheid moet je hier niet zijn tenzij in een museum. In 1 dag de stad van 3 miljoen zien is ook niet te doen natuurlijk. Ons hotel zit in de wijk San Telmo. Deze wijk is het centrum met het Plaza de Mayo (dwaze moeders), de kathedraal en de regeringsgebouwen. De wijk Ricoleta ligt op loopafstand. Uiteraard zijn we naar de Obelisk gelopen en het teatro Colon. Mooi maar wat vooral heerlijk was, was een dag lang lopen door een stad die leeft waar ineens plaatjes/pareltjes van art deco gebouwen om de hoek te voorschijn komen en een stad waar leven is. Mijn God wat een kabaal maken die Argentijnen. Onze belangrijkste doel vandaag was uiteraard de necropolis Recoleta. De necropolis is het best te omschrijven als een stad binnen een stad met heel veel doden maar evenzoveel levenden die allemaal voor dat ene graf komen, de familie Duarte oftewel Evita Peron. De begraafplaats heeft de meest mooie grafhuizen en geven een mooi beeld van verschillende bouwstijlen. De rest van de dag zijn we al lopende door heel oude centrum gegaan, de stappenteller van Mars gaf er meer dan 10.000 aan. Het weer hielp enorm, zonnig en tussen de 25 en 30 graden.

Nicole

OOOOHHH, dat klinkt als ....... VAKANTIE!!! lekker struinen door een stad, je laten verrassen, lekker weertje. Een mooi begin van nog veel meer mooie dagen te gaan!! Ik geniet op afstand mee! Dank je wel.

gonny

Mooi, zo heb ik ook een beetje vakantie en hoef ik niet zoveel te lopen geniet er van mannen

Eva

Aaaaah heeeeeerlijk!!! Geniet ervan! ❤️

Hennie

Klinkt allemaal geweldig en het weer zit ook nog mee. ???

Anna Wanda

Klinkt fantastisch!
Heb het goed: benieuwd naar de verhalen bij thuiskomst!!
xxx AW