platypus-down-under.reismee.nl

Australië 14 York en Guildford

Alsof we in Engeland zijn, York and Guildford.

Zondagavond is het restant van een tropische storm boven ons komen liggen en maandagochtend was deze niet verdwenen. Een camper met voldoende bewegingsvrijheid is dan een uitkomst uiteraard en de temperatuur die hier goed blijft werkt stevig mee. In de camper zitten kniezen en hopen op verbetering van het weer is niet zo ons ding dus de camper richting het oosten gezet naar de oudste nederzetting van de Britten in het binnenland; the Shire and city of York. Alles is hier op afstand dus een ritje van meer dan 100 km heen en daarna weer terug moesten we hier voor overhebben.

We zitten hier zelf in Swan valley tegen de Darling Ranges aan. Binnen no time zaten we in de heuvels en werd het nog natter. Geen probleem gezoon automatische piloot en genieten van dat wat voorbij trekt. De rit was eigenlijk schitterend. Uitbundige natuur en vooral afwisselend waardoor de regen op de achtergrond verdween. Na een anderhalf uur waren we in York, een dorp met een enorm achterland. Een dorp inderdaad want bijna alles was gesloten! Maar goed we kwamen niet om te winkelen maar wel om de enorm leuke pandjes in de winkelstraat te aanschouwen. Een groot openlucht museum aan vroege koloniale bebouwing.

Op een terras nog even een kopje koffie gedronken en de locale bevolking vriendelijk gegroet als deze voorbij liep (de vriendelijkheid zelve ook naar vreemdelingen).

Een leuke dag in een plaatsje waar we normaliter nu niet direkt naartoe zouden zijn gegaan.