platypus-down-under.reismee.nl

Australië 13 Yanchep National Park

Vandaag een mooie extreem warme dag. Het is rond de veertig graden en wij hebben besloten naar Yanchep National Park te rijden. Het blijkt een gouden greep. De rit naar het park is al mooi maar het park is een juweeltje. Bij het visitors centre direct ingeschreven voor een inleiding in de middag over het leven van de aboriginals in dit gebied. Vooraf eerst maar eens een wandeling. Koala's hadden we nog niet gezien deze reis ..... nu dus wel bomen vol. De een hing nog meer te pitten dan de ander. Schitterend om te zien. Hoewel we al wat skippies zijn tegen gekomen is het toch altijd weer leuk om ineens oog in oog te staan met ze en ja dat gebeurde ....... zomaar! De wetlands binnen dit park zijn van een ongekende schoonheid, enorm divers en met mooie vergezichten. In deze wetlands leven de zeer giftige tigersnakes zowel in het water als op land. Ja ja natuurlijk ben ik op zoek gegaan en hoewel het erg warm was, en slangen dan dus er actief, ben ik er geen tegen gekomen. Ik baal best wel een beetje!!!

In het park is naast de groene cockatoo ook een populatie zwarte cockatoos. De zwarte cockatoo zie je niet zo vaak en ze worden extra beschermd vanwege het uitstervingsgevaar. Deze soort is groot, wel tweemaal zo groot als de groene of de rood/grijze die hier ook beide voorkomen.

Wat erg leuk is, is de ontmoeting met de Kookaburra, dat kleine mollige vogeltje dat je zo wijs aan zit te staren. Een typisch inheems vogeltje en je komt m zelden tegen. Wij tweemaal vandaag (het is vast een en dezelfde ).

De lezing van de aboriginal en de uitleg over gebruiken, het gebruik van de natuur, de tekeningen en uiteraard de didgeridoo bleken enorm leuk en een enorme toevoeging aan dit dagje Yanchep.

Op de terugreis pakte enorme wolken zich samen boven Perth en dan met name het deel waar wij zitten. De wolken hadden iets vreemds. Dat klopte, het was een enorme bushbrand. De lucht was grijs, zwart en rood en enorm dreigend. Door deze brand kregen we wel een enorm mooie zonsondergang, er zat al heel veel rood in de lucht vanwege het vuur. De brand heeft ons niet bereikt en we zijn nooit in gevaar geweest.

Daniel

Het is elke keer weer geweldig om jullie reisverslagen te lezen.

Willem

Mooi verhaal weer! Ik zou zeggen: Vorral dorgahn!

Joop

Okay dan nemen we nog een weekje of 4

Marlies

Wat een bizar verhaal met onverwachte afloop. Jullie blijven oog houden voor al die fantastische natuurverschijnselen daarom en daarvoor zijn jullie onderweg :)