platypus-down-under.reismee.nl

Australië 8 Hyden naar Esperance

In de ochtend eerst maar eens richting een grot gereden met daarin rock art. Okay moest lang zoeken om een plaatje te vinden maar er was inderdaad wel iets te vinden. Daarna volgde een lange dag in de auto dwars door de graanschuur van Australië. Soms hadden we tegenliggers maar meestal was de weg volledig van ons.

Esperance is de start van de Great Australian Bight en de laatste stad van betekenis voor de Nullarbor plain. Wil je door de Nullarbor naar South Australia dan is dat een reis van 2700 km door een open vlakte. De Nullarbor was niet ons reisdoel maar dus wel Esperance. We vonden een camping aan zee en hadden hier ook mooi uitzicht op. De zee is daar overigens veel kouder dan aan de westkust. Niet onlogisch natuurlijk het eerstvolgende "land" onder Australië ia natuurlijk Antartica. De golfstroom hier is dan ook ietsepietsie kouder.

De kustlijn bij Esperance is van een ongekende schoonheid. Het zand is witter dan wit, de rotsen donker en van zwaar graniet, de zee lijkt duizenden kleuren te hebben en de zon maakt het plaatje perfect af. We hebben de camper richting kust gezet en hebben de hele dag genoten van al dit moois en in de avond gegeten op een mooi plekje met uitzicht wachtend op een mooie zonsondergang die uitbleef omdat er ineens bewolking kwam. Doordat we de hele vakantie nog geen mug waren tegengekomen vergaten we dat de hordeur dicht kon ..... dat hebben we geweten!!! We hebben alvorens naar bed te kunnen, een massaslachting moeten aanrichten.