platypus-down-under.reismee.nl

Australië 6 Kalbarri naar Hyden

De ijzeren ploert is niet mis te verstaan, 40 graden is inmiddels heel normaal. We hebben gehoord dat Karijini National Park met enige regelmaat is afgesloten voor toeristen, zo ook afgelopen week. Er blijken nogal wat orkanen door het Noorden te gaan. Normaliter beperkt zich dit toch wel tot de omgeving van Darwin en Broom maar dit jaar niet. Het weer is uberhaupt een beetje raar zegt iedereen. Er staat een enorm harde wind, dagelijks eigenlijk. Zelden dat de wind gaat liggen. Voordeel is dat de hitte hierdoor makkelijker te verdragen is en dat je eigenlijk geen last hebt van de normaliter in deze tijd van het jaar aanwezige vliegen. En met vliegen bedoel ik dan ook echt "de vliegen eten tijd". De vorige keer rond deze tijd liepen we letterlijk vliegen te happen zoveel waren er.

We zijn tot de conclusie gekomen dat we te langzaam vorderen om veel hoger, richting het noorden, uit te komen. Ons vervoermiddel, die bak van 8.5 meter brengt ons overal maar het is nu eenmaal geen snelle wagen. De kar rijden is enorm goed voor de spierballen vanwege de harde wind, met 8.5 meter aan lengte en ruim 3.5 meter hoogte vangt de wagen nogal wat wind.

Vanwege de kans dat we het noorden wel halen maar dat de parken dicht zijn en het weer minder gaat worden hebben we besloten om te keren naar het zuiden, dat is nu al een rit van 2 lange dagen. Op het programma staat dan vervolgens Hyden met zijn wave rock. Ook een mooie plek om te zijn hoewel we dolgraag verder omhoog waren gegaan.

We kiezen voor en andere route naar het zuiden dan omhoog naar het noorden maar er is niet zo heel veel keuze. Dirt roads zijn voor ons verboden (behalve de toeritten tot de Nationale parken).

Het worden twee stevige dagen maar wel met mooie vergezichten.

De foto's uploaden blijkt veelal lastig evenals stukjes plaatsen. Wifi zoals wij in Nederland dat kennen is hier geen gemeengoed. Naturlijk is het er maar de kwaliteit laat vaak te wensen over en eigenlijk is dat best een enorme charme van dit land. Zelfs wij als toeristen krijgen zo een outback gevoel!!