platypus-down-under.reismee.nl

Australië 5  Kalbarri National Park naar Monkey Mia oftewel het world heritage gebied Shark Bay

En het werd nog warmer en de zon werd een koperen ploert (tussen de 35 en 40 graden) ….. het was soms wel afzien.

En de Wifi is niet zoals in Nederland. Soms totaal geen verbinding, soms slecht en meestal slecht op 1 plek op de campings.

En voor ik verder ga …. Ja het niet voor niets Shark Bay en toch tweemaal gezwommen ja ja WIJ durven (best wel met één oog richting de diepere delen om toch maar vooral de vinnen al dan niet aanwezig op tijd in het oog te hebben). Water was als een te warme thee maar niettemin heeeeeeerlijk.

Wat doe je in Monkey Mia??? Dolfijnen bekijken. Een hele show waar zomaar 250 toeristen per keer op af komen en dat driemaal op een ochtend! Het is zeker leuk om die beestje van dichtbij te zien maar de heisa er omheen staat me niet zo aan. Enfin ik heb het gelukkig ook anders gezien.

We zaten op een camping in Denham en vlak voor Denham is een nature reserve waar vissen ed voor onderzoek en rehabilitatie worden opgenomen. Onder leiding van een bioloog allerlei wetenswaardigheden over de vele bewoners van Shark Bay vernomen. Zo hoef je maar bang te zijn voor drie soorten haaien (okay daar mag je dan ook wel heel bang voor zijn), is een Stingray niet perse dodelijk maar wel heel vervelend (gaat het verkeerd dan is ook dit dier dodelijk voor ons), zijn Steenvissen giftig op een vervelende manier (berokkenen je de meest heftige pijnen) en zijn zeeslangen per definitie giftig maar zo lief dat ze je vaak (inderdaad …. NIET altijd) links dan wel rechts voorbij zwemmen. De meeste vissen ter wereld blijken hermafrodiet te zijn ….. nooit over nagedacht!

In de avond hadden we een tour afgesproken met Aboriginals ….. helaas no show wel geld terug! Als ik nu heel gemeen ben zeg ik ….. precies ze zaten vast aan de drank!!!!

Hennie

Ik heb nu pas al jullie verhalen gelezen. We hebben wat moeilijkheden met de mail gehad. In gedachten reis ik met jullie mee en het brengt herinneringen terug. Leuk. Kijk uit naar het volgende verslag. Veel plezier.

Gonny

goede morgen, wat een mooi verhalen en foto s. Geniet lekker verder van de vakantie. Groetjes

Gonny