Australië 2   Perth naar Cervantes

We zijn begonnen met twee nachten op een camping in Perth. Ruime plek, dicht bij wasmachines en drogers en uiteraard de douches en wc’s. Meteen nadat we de camper hadden eerst maar eens boodschappen gedaan. We zijn absurd lang bezig geweest met het ophalen van de camper zoals jullie in het voorgaande verslag konden lezen en voor inkopen bleef maar weinig tijd over vanwege de winkelsluiting. Enfin het hoognodige ingeslagen en op de camping de boel ingericht. Bedden opmaken en alles een plekje geven, het is tenslotte toch je huis voor een aantal weken. De volgende dag zijn we gewoon wat gaan rijden in de omgeving, testen hoe te rijden met een gevaarte van 8.5 meter. Alles is goed gegaan en vervolgens wasjes gedaan om de volgende dag de rit naar Cervantes aan te vangen.

Cervantes ligt niet al te ver boven Perth net buiten het Nambung National Park met daarin de Pinnacles Desert. Een gebied da je best een aantal malen kunt bezoeken. De rit was mooi en vriendelijk warm, zo rond de 25 graden en een strak blauwe lucht. Bij aankomst in Cervantes bleek er voor ons geen plek meer in de herberg. Je zou zeggen na kerst is de herberg weer vrij maar geen enkel plekje op de camping. Wij naar de info en daar wist men ons te vertellen dat er tot 1 januari in de wijde omgeving geen plek zou zijn …… lekker dan!

Gelukkig er was een overflow terrein waar je kon gaan staan voor 25 dollar zonder stroom. Hebben we toch een nacht doorgebracht op de Cervantes Oval, onze droom kwam al direct uit! Overigens zonder gekheid, schitterende schone douches en wc’s dus uitstekend te doen. In de avond naar de Pinnacles Desert maar eigenlijk iets te laat, zon was te ver onder om nog dat buitenaardse gevoel te geven.