platypus-down-under.reismee.nl

Australië I   Perth

Na een redelijk korte vlucht in erg smalle stoeltjes kwamen we aan op Perth. Een vriendelijke Australische douanier hielp ons enorm vlotjes door de aankomst heen.

En daarna moesten we allemaal in de line-up voor de controle van fruit en vers waren. Een leuk klein hondje waarvan ik het ras niet zou weten ging natuurlijk rustig naast een onzer tassen zitten. Er had fruit in de tas gezeten.

Enfin, een snelle taxi bracht ons midden in de stad bij ons appartement. Hier konden we even snel settelen om vervolgens meteen te bedenken wat we met eten gingen doen omdat het boeltje om 17:30 ging sluiten. Snel wat boodschappen voor het ontbijt, water en daarna een hap eten bij een van de hipster tenten die Perth rijk is. Deze zat in Murray Street, een van de winkelstraten.

De nacht prima geslapen, wel vroeg wakker van het ochtendlicht dat om 5 uur al behoorlijk is. Na het ontbijt met een taxi de camper ophalen… … naast het vliegveld. Er waren slechts 6 wachtenden voor ons, dat duurde dus ruim 4,5 uur.
We kregen een gebruikt huis op wielen en soms is dat te merken, vooral met de huisdeur.

Het kreng meet 8.5 meter en heeft 3 tweepersoonsbedden. Hiervan gebruiken we er 2 en de dinette (tegenover het keukenblok van vier kastjes!!!!) laten we als onze zithoek voor koudere momenten en avonden.