platypus-down-under.reismee.nl

NI HAO

We hebben de reis inmiddels verwerkt en zijn al weer een dag de hort op geweest.

De reis bleek te starten in een A330 en niet A380, de vlucht zat vol en wij precies in het midden met aan beidebuitenkanten een tengereChinees! De beenruimte was overigens voldoende en het eten was zeker niet slecht. De service Chinees, ik weet niet goed hoe ik dat moet omschrijven, wellicht is lomp het woord want ze zijn niet eens onaardig tegen je. Enfin de vlucht vetrok iets te laat maar duurde al met al niet langer dan voorzien en na 9.30 uur waren we in Beijing. Het toestel kon niet meteen aan de gate en dus stonden we een halfuur op het platform. Opvallend detail waar we ademloos naar hebben zitten kijken was het gedrag van onze Chinese medepassagiers. Het toestel staat aan de grond, remt en hopsa alle riemen los en daar stonden ze. Cabinepersoneel niet zachtzinnig in actie en iedereen zat weer. Nog geen 10 minuten later, we stonden inmiddels in de parkeer op het platform, hupsake riemen los en ze stonden weer. Ja hoor cabinepersoneel op dezelfde manier in actie. Nu zou je denken die ezel ....... precies die kwam want het gebeurde een derde keer.

Op de luchthaven is het controle controle en nog eens controle. Ach je waant je veilig zal ik maar zeggen. De aansluitende vlucht naar Hong Kong was een kwestie van inchecken, vijf minuten zitten en boarden. Op Hong Kong aanvliegen is toch wel anders dan vroeger toen je min of meer tussen de gebouwen aanvloog. Ach dit was ook mooi, afzakken langs de kustlijn en in glijvlucht naar beneden. In Hong Kong hebben we de MTR (metro) naar Hong Kong Island genomen en vandaar in een busdienst van diverse hotels naar ons Hotel. Vanavond kwamen we erachter midden in het hoerengebied te zitten. Dus levendig, veel kroegen en heeeeeel veel eettenten. Het hotel is uitstekend en voor Hong Kong hebben we een enorme kamer, zo’n 22 m2. Even voor de duidelijkheid de meeste kamers komen hier niet boven de 10m2 maar 5 a 6m2 is echt heel normaal.

Gisteren zijn we nog even naar de haven gelopen in een drukkende hitte. Uiteindelijk barste de lucht ook open en viel het met bakken uit de lucht, kortom we zijn thuis (LOL). We hebben heerlijk halal gegeten in een eettentje tegenover ons hotel. Falafel en hummus met salade en oosters brood. Nee geen Chinees eten, dat kan nog weken.

Vandaag begon de dag met zwaar onweer en regen die ongeveer de hele dag duurde en pas tegen de avond verdween. Heerlijk ontbeten en gekeken hoe iedereen naar werk gaat, altijd weer het leukste deel van een vakantie en nog gratis ook! We zijn gewoon aan de wandel gegaan op zowel Hong Kong Island als Kowloon. De temperatuur is rond de 34 graden overigens dus niets mis mee. Hoogbouw zo ver als je oog reikt en toch schitterende parken en een aantal mooie klassiek koloniale gebouwen. De haven die van beide kanten een mooi schouwspel geeft, zowel op als rond het water. Koopgoten te over en meer dan genoeg mensen die kopen, ach ja ook dat is Hong Kong en voor velen is dat Hong Kong. Morgen een aantal tempels en als de zon er is wellicht nog even een paar minuutjes strand en zwemmen in zee.

Vanavond gebakken rijst en gebakken groente gegeten en toen we terug liepen werden we ineens aangesproken door dames …… tja we zitten in de hoerenbuurt met al het vertierdat daarbij hoort. Mijn ervaring is dat je slechter kan zitten.

leny van der valk

Lijkt me helemaal gaaf eten in de hoerenbuurt. Heb ik in Parijs gedaan en heb me uren vermaakt met dit schouwspel.
Vooral als er agenten langs kwamen. Maar ik moet eerlijk zijn is pakweg 30 jaar geleden. Bedankt voor je verhaal. Kijk uit naar het vervolg. Knuffel alle twee

Hennie

Op de een of andere manier had ik dit verslag niet gekregen. Ga kijken wat er mis is.
Klinkt allemaal goed.
Gezin Klomp is net vertrokken????????

Nicoleddy

Wow, leuke reisbestemming! Geniet ervan samen! Groet uit Assen! X