platypus-down-under.reismee.nl

Reizen naar India

29 juni - 30 juni

Het is reizen om in India te komen, het vergt soms ook wel wat van je. Vooral als je bedacht hebt op alles voorbereid te zijn.
Wie gaat er bedenken dat er in de lucht ook een file kan ontstaan? En dat dat dan ook uitgerekend op een maandagavond bij Abu Dhabi is waardoor wij een tweetal trage en ruime rondjes in de wacht zaten. Wisten wij veel dat iedereen door de douane moest, ook wij als transit passagiers. Het vliegtuig stond ook nog eens een kwartier rijden met de bus van de terminal... Moderne tijden vallen niet mee als je als een verwende Westerse toerist elders in de wereld komt kijken. En dan de douana bij India... het verkrijgen van een visum was al een hele opgave, eenmaal aangekomen moest er toch nog een klein pietluttig papiertje ingevuld worden met naam, paspoortnummer, adres waar wij verbleven en een telefoonnummer. Wat een tragisch systeem... en onze vermoeide reactie was net zo tragisch want Marcel ging bijna helemaal uit zijn plaat toen ze doodleuk vertelde dat hier geen internet hadden.
Uiteindelijk, met wel een woeste uitdrukking op zijn gezicht beleefd de dame van de douane te woord gestaan en verteld dat alles via internet gereld was dus... Big Bos kwam toen heel manhaftig alles regelen en is Marcel doodleuk Nederlands gaan spreken. Twee minuten later was hij buiten. Hetzelfde spelletje gingen ze met Joop spelen en die legde de correspondentie neer en ook nu kwam Big Bos de boel redden.

Mafkezen zullen ze wel gedacht hebben. Enfin, en tot onze verbazing stond daar onze chauffeur met de auto nog steeds op ons te wachten. Gelukkig was het een bakbeest van een auto want hiermee begon onze rit naar Kannur op geheel Indiaase wijze, in het donker, met heel veel toeteren en lichtsignalen. Van tweebaanswegen maken ze al snel een driebaansweg en als het kan een vierbaans. En om 6 uur plaatselijke tijd... zie... daar was de zon en al heel rap was het echt tropisch warm. Het is ook de natte tijd dus van tijd tot tijd alvast een spatje regen.
Na een zeer memorabele rit zijn we aangekomen bij ons trainingscentrum aan de Valapattanam rivier. Prachtig, een fijne warme ontvangst en dan op de derde verdieping onze ruime kamer. Zie de fotoos.

Vandaag uitrusten en morgen start het programma!! Wij hebben er zin in.

Utregt with love??????????

Namaste ????????????

Erik...

Veel plezier ondanks deze aankomst.
Leuk om jullie verhaal weer te lezen.

Hennie

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Nogmaals heel veel plezier!

Ron

Mars uit zijn plaat bij de douane, waar ken ik het van. En Joop dus ook - dat heb ik alleen tijdens een telefoongesprek met de nationale luchtvaartmaatschappij meegemaakt... Nee, van trutten, mutsen, dralen en treuzelen houden jullie niet, dat is me duidelijk. Gelukkig was er die Big Boss die jullie heeft kunnen bijstaan. Wat als die er niet geweest was? Wel opmerkelijk dat ze daar Nederlands verstaan (vast niet, verstaan ze in Rusland ook niet herinner ik me)... De rijstijl ter plaatse lijkt op die in China, waar ze dan ook nog eens diagonaal inhalen ofwel gerust een half dozijn auto's snijden om als eerste bij de afslag te zijn. En toch overleef je dat telkens weer... En nu zijn jullie ter plaatse. Begint de opleiding meteen morgen al of hebben jullie een paar dagen om even te acclimatiseren? Hier is het de komende dagen ook tropisch warm, met ook regen en er is onweer voorspeld. Zal wat worden met die Grand Depart, hitte en regen en onweer... Ach, ikheb toch niks met sport kijken. Doet het publiek maar een regenkapje / badmuts op en ontneemt men elkaar gezellig het zicht op het peloton met een paraplu. Als ik maar niet hoef. Vandaag weer thuis aan het werk en na gedane arbeid lekker in de zon op mijn bloemrijke balkon. Zo is het leven hier. Tot de volgende! Xx

Nicoleddy

Hallo globetrotters! Fijne reis door India! Nameste! Heb het goed en wees voorzichtig! Lieve groeten vanuit Abufeira van ons met Vera! Xxx

Diana de Heer

Hallo Joop en Marcel.
Heerlijk in India. Klinkt allemaal heel goed. Heeft geleid tot nieuwe inzichten denk ik. Blijven jullie er wonen? Lisalotte is via een maand Hymalaya in India nu bij de Taj Mahal. Lekker warm. Zij gaat uiteindelijk een maand naar Misore. Iets minder warm. Mooi jullie verhalen. Ik blijf nog even mediteren op mijn eigen schommelbank. Liefs.