platypus-down-under.reismee.nl

Kauai, de laatste drie dagen

De afgelopen drie dagen waren nat en ruim voorzien van wind, enorm veel water en wind. Dinsdag zijn we aan de oostkant van het eiland de bergen in gereden richting een mooie waterval en een trail welk werd beschreven in de Lonely Planet. Wel die trail was niet te lopen, je zakte weg in de natte aarde. Even door het nat met de 4WD was uiteraard iets dat we ons niet lieten ontnemen. Volgens de weerdienst zou het aan de westkust beter weer zijn en daar lag nog een stadje dat we wilde zien. Niet lang gedacht, gewoon de auto die kant op. Het stadje was leuk, het weer beter en dus op de terug weg nog even aan het strand. Verscheen ineens een mooie regenboog ..... inderdaad wegwezen REGEN. De dag daarna zijn we in de ochtend naar aan Hindu klooster gereden dat hier sinds 1975 is. Een mooi plekje was hier zeker voor uitgekozen. We konden beiden geen echt gevoel krijgen bij dit wonderlijke stukje India in Amerika op Hawaii. Het hoogtepunt was een soort optocht waarbij ik meteen iedereen liep te typeren volgens mijn Ayurvedische (opleidings) inzichten. Enorme Vata's dus een enorm drama spektakel. Daarna richting het westen gereden om een koffieplantage te bezoeken. Daarna zijn we verder gereden richting het meest zuidelijk punt dat te bereiken is. De laatste km's gaan via een dirt road maar dan krijg je wel wat!!! Een schitterende tocht naar een schitterend strand. Hoge golven en ja we zijn de zee ingegaan. Hier blijven was geen optie, de wind was dermate hard dat het zand ieder porie leek binnen te dringen. Vandaag het uiterste noorden. De trail die hier ligt was volledig uitgesloten, te gevaarlijk. Een alternatief was gelukkig zo gevonden. Nadat we zeiknat waren zijn we richting ons hotel gereden en onderweg zowaar nog even zon op een mooi strandje. We dachten toch nog even te kunnen genieten van wat zon ...... nee inderdaad het ging gewoon weer regenen.

Enfin vandaag was de laatste dag, morgen vliegen we door naar MAUI.

Reacties

Reacties

Ron

Kaua'i is niet voor niets 'the wettest place on earth' - maar dat jullie het zo nat zouden aantreffen verbaast zelfs mij; ik ben er in de zomer en in de winter geweest en de afgelopen zomer was weliswaar een van de natste in jaren, die de kleuren van de winter (het groen tiert dan welig) evenaarde, maar daar volgt dan in de regel een wat drogere winter op, ook op Kaua'i... Heel jammer dat jullie de Na Pali Coast / Kalalau Trail niet hebben kunnen doen, die is schitterend - maar inderdaad, gevaar moet je te allen tijde mijden, evenals ongerief trouwens. Hanapepe, het stadje waar jullie waarschijnlijk op doelen, is net als Makawao op Maui zo'n beetje 'overgenomen' door kunstenaars; sinds Iniki (de orkaan van 1991) is het een soort spookstadje geworden, dat juist daardoor aantrekkelijk is. De hangbrug tegenover de beauty salon ('Kut 'n' Kurl') mag er ook zijn, nietwaar? Leuk dat jullie ook naar de koffieplantage zijn geweest. Je kunt er gratis van de meest uitgelezen brouwsels proeven tot je erbij neervalt :-) Geloof het of niet, 100% Kona koffie van Big Island is zelfs nóg lekkerder (vind ik althans).

Over Big Island gesproken: ik mag mijn artikel over het NHCH nog eens aanbieden aan een internationale uitgave; daarvoor moest ik het van 2500 naar 1500 woorden inkorten en dat heb ik gedaan, waarna ik mijn gesprekspartners nog eens heb gevraagd om mee te lezen. Ik heb ook aangegeven dat vrienden van me - jullie dus - waarschijnlijk rond de jaarwisseling contact met hen opnemen voor een bezoekje en daar werd door alle vier de mensen van wie jullie de gegevens hebben enthousiast op gereageerd: jullie zijn meer dan welkom.

Maar eerst Maui; als jullie dit lezen zitten jullie waarschijnlijk in Wailuku - met hopelijk wat (veel!) beter weer.

Tot de volgende! Enne.. alvast Mele Kalikimaka :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!