platypus-down-under.reismee.nl

Regensburg

Het is hier in Duitsland een lang vrij weekend. Het is komende week allerheiligen en allerzielen en maandag is daardoor een vrije dag. Wij kwamen hier vanochtend pas achter. Snel informeren naar de openingstijden van Schott ... tja vandaag de laatste dag om inkopen te doen. Hoewel we richting Regensburg willen dus eerst even een kort bezoekje aan Schott. Dit keer hebben we beiden de knip getrokken. Niets bijzonder maar een enkel aandenken. Natuurlijk zagen we mooi spul ...... maar wat moet je met meer als er al twee huizen zijn die vol staan met andere mooie zooi. Ach er is altijd wel iets te koop! Na Schott en een heerlijke koffie met broodje op weg naar Regensburg. Wat een drukte op de weg. Geen doordeweekse dag dus iedereen is onderweg naar iets leuks.

De stad Regensburg is de eerste hoofdstad van Beieren geweest, een rijke koopmans stad en de stad van de familie Thurn und Taxis, de rijkste familie van Duitsland en met zo'n beetje ieder hof van Europa verweven. Veel mooie gebouwen en kerken en niet voor niets een stad op de werelderfgoedlijst. Dit omdat de industrialisatie ten faveure van München gebeurde en die stad plat gebombadeerd werd. Hier viel geen enkele bom en is de middeleeuwse Altstad origineel bewaard gebleven.We zijn uren aan het slenteren geweest in de kou! Ja ja geen zon te bekennen en ook nog eens echt koud. Ach dat vroeg uiteraard om koffie en een broodje en ja hoor na dat broodje TORTEN!!! We hadden ditmaal Kasetorte mit obst en een stuk heerlijke Nuss mit Kirsch torte, die laatste is de lekkerste tot nu toe!!! Wat een combinatie. Tegen de avond retour naar Zwiesel voorzien van vele indrukken.

Wat een leven!!!

Ron

Zo klinkt dat inderdaad: wat een leven :-) Geniet ervan mannen! Regensburg staat vanaf heden op mijn wensenlijstje; ik ben dol op middeleeuwse steden. .