platypus-down-under.reismee.nl

Passau

Vandaag een uurtje rijden naar Passau, stad aan de Donau, Inn und Ilz. Wat een ontzettend leuk stadje is dat. Mooie kerken en even mooie koopmanshuizen. Schitterende schilderingen op muren (sowieso erg Beiers), mooie doorkijkjes naar de verschillende rivieren. en op de punt van Donau en Ilz een enorme vesting ontstaan in het jaar 1299. Passau ligt op het drielandpunt Duitsland, Oostenrijk en Tjechie en aan de drie hierboven genoemde rivieren.

Nadeel vandaag was toch wel die vreselijke regen, de hele dag druppen, de hele dag de plu. Op de weg terug zaten sommige toppen in de wolken! De vergezichten waren er niet, wel de mooie bonte kleuren van de verkleurende bossen.

Natuurlijk hebben we taart gegeten, hoewel vandaag slechts 1 pp. Om precies te zijn een Himbeerentorte en een Mohrentorte. Dat laatste was een soort amandeltaart met cardemom, de smaak was afwijkend maar zeker lekker.

Nu op de bank met notebook, boeken en koffie. Morgen ....... we zien wel.

Ron

Voor mij bekende plekjes; het is er sowieso genieten, weer of geen weer... en dat doen jullie. Blijf dat ook maar lekker doen, is jullie gegund. X