platypus-down-under.reismee.nl

Zwiesel und Schott-Zwiesel

Heerlijk geslapen en rond 8.30 uur het bed uit. Wat een luxe!!!! De zon was duidelijk aanwezig aan de andere kant van de berg. Gisteravond waren we laat in Zwiesel dus de omgeving zien we nu voor het eerst. Wel het zijn bergen voor ons, achter ons, rechts en links ..... kortom we zitten tussen de bergen. Na de koffie en de douche bleek de zon op ons terras te staan dus even een paar tellen genieten (windstil maar wel een dikke trui aan).

We zijn het stadje ingereden en prominent zijn de vele glaskunstenaars en uiteraard de enorme Schott Zwiesel fabriek met een enorme verkoopafdeling. Wel dat was voor later ..... precies eerst koffie en ontbijten. En ach wat doe je dan, je neemt koffie met taaaaaaaaaaaaaaaart! Apfelstrudel en een stuk Tannentopfen (chocolade/kersen/room). Daarna moesten we dit er weer aflopen dus het stadje in. De eerste galerie was dicht. Het stadje ligt midden in een dal en een riviertje stroomt er doorheen wat mooie plaatjes oplevert. Zonder ons dit nu direct bewust te zijn liepen we meteen in de richting van schott Zwiesel. Wat een enorme fabriek (met daarvoor een piramide van glazen). In drie hallen staat van alles. Twee kleinere zijn voor een aantal glaskunstenaars (en wat heeft het een moeite gekost de creditkaart niet meteen te gebruiken!!!!!), de grootste hal is van Schott zelf. Het kwijl liep ons de b....mond uit! Overal gefonkel, de ene vorm nog mooier dan de andere. We maakten elkaar gek!! Overal mooie dingen. Wederom de knip dicht gehouden, maar wel met elkaar afgesproken terug te gaan voor we vertrekken.

In de middag zijn we naar de Wald Wipfel Weg gereden een soort tree top walk maar dan in Beieren! Erg mooi gedaan en maximaal zo'n dertig meter boven de grond. Mooie vergezichten! Lekker gelopen en wederom een paar stukken taart erbij! Ditmaal Mandarinentorte en gebackene apfeltorte. Ik zal niet beschrijven hoe lekker dit alles was ..... okay dan toch errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrg lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Daarna weer richting zwiesel maar wel via een glasfabriek. Ditmaal enige kitsch (heel veel dus) maar toch ook wel wat aardige landschapsinrichting (zie enkele foto's).

De zon ging onder en zo kwam een voornamelijk zonnige en heerlijke warme dag (T-shirtje) teneinde. Nu hangt de een met een boek op de bank en de ander is bezig met ons verslag en de foto's.

Ron

Tijd om het, eh, glas te Gergen dus :-)

Ron

Heffen