platypus-down-under.reismee.nl

Even naar Strasbourg

Een verhaaltje, een weekendje, achteraf toch nog even delen.

Tja, even tussendoor toch heen en weer geschoten naar Strasbourg waar de zon gaat schijnen. Het is zo een slechte en natte zomer geweest dat al onze cellen schreeuwen om de zon. En waar schijnt tie dan wel op een acceptable afstand?

Juist... Strassbourg en dus schoten we even heen en weer. Met heel veel regen op de heenweg en de eerste avond maar daarna viel het gelukkig reuze mee.

Een groot gedeelte van de stad, die voornamelijk Duits is geweest wat door de Fransen puur genegeerd wordt, is een stukje Wereld Erfgoed en beschermd. Het is er goed toeven maar het is duidelijk dat deze stad profiteert van het feit dat het een Europese Zetel is. Wel hebben we ons verbaasd en verontwaardigd dat er zoveel geld verspilt wordt met het verhuizen en plaatsen van het Eurpese Parlement. Het is eigenlijk te idioot voor woorden dat dit gebeurd, en dat alleen maar voor (misplaatste) ego's.

Het is ook goed te fietsen in de stad dus dat hebben we ook gedaan. Verder genoten van de zon, de terassen en lekker eten en drinken.

Op de terugweg nog wat ruines bekeken die voornamelijk de strijd van vroeger verbeelden. Wat gaat er toch belachelijk veel geld op aan oorlog voeren, laat staan al die levens die het kost. Enfin... en zo kwamen we toch nog met zon in het lijf terug

Ron

... en dat is natuurlijk heel lekker en aan jullie gelukkig ook goed besteed. Inderdaad, als je maar even stilstaat bij het geld en nog belangrijker het leed dat oorlog vergt... En toch kan ik het niet laten om even op de d/t spelling te wijzen; u weet wel :-) Kizzzzzzzz :-)