platypus-down-under.reismee.nl

köln

Na een weer zeer uitgebreid ontbijt en een steeds steviger zonnetje hebben we besloten naar Keulen te gaan en daar de stad op de fiets te verkennen. We lazen pas terug in het hotel de waarschuwing dat het wel eens erg druk kon zijn... eufemistisch voor idiote drukte en wel erg veel mensen op een vierkante meter.

Natuurlijk eerst de Dom, je kunt er eigenlijk ook niet om heen. Buiten druk maar ook indrukwekkend en mooi, binnen werd dat gevoel gelijk omgezet naar de portemonnee. Dit schoot ons in het verkeerde keelgat temeer het niet meer mogelijk is de Dom in je eentje te bekijken. Het is gewoon fabrieksvoer geworden voor de toerist. Lees toerist=ATM.

Met een plattegrond ons een weg gezocht naar andere bezienswaardigheden maar dat is op zaterdag niet aan te bevelen. Het is regelmatig gesloten voor publiek wegens diverse omstandigheden zoals een huwelijk.

Uiteindelijk hebben we besloten gewoon te gaan fietsen langs de Rijn, heen en terug. Het gebied rondom is mooi en goed ingericht voor recreatie van de stadsmensen.

Op de heenweg zagen we al dat de terugweg (snelweg) erg vol files stond wegens voornamelijk wegwerkzaamheden dus hielden we er al rekening mee dat de terugweg anders zou zijn. Over allerlei binnenwegen met geweldige uitzichten zijn we terug gereden naar het hotel. Vanavond ergens nog een hapje eten in het stadje.

Ron

Ik was er al bang voor mannen... Keulen is op zaterdag gewoonweg niet te doen... Maar de plaatjes van de andere plekken mogen er zijn :-)