platypus-down-under.reismee.nl

Bergischer Land

Het is een aantal weekenden stil geweest! Maar we zitten nu in een super de luxe hotel en we betalen 70 euro voor drie nachten met uitgebreid ontbijtbuffet, en NEEE niet per persoon. We vieren onze twee jaar in stijl.

Donderdag in de middag vertrokken richting Duitsland en uiteraard in de file terecht gekomen. Door files in Nederland ook files in het Ruhrgebied en daarbij regen, regen en nog eens regen. Het hotel lig in Schwelm nabij Wuppertal en is de vier sterren meer dan waard. We hebben een kamer voorzien van alles, met enig uitzicht op de 'bergen'.

Gisteren Wuppertal bezocht wat niet makkelijk is want Wuppertal centrum is één van de vele dorpen/stadjes die geheel Wuppertal vormen. Zoals Toon Hermans wel eens riep ‘Was wuppert daar in Wuppertal...' Verder is er weinig meer te beleven als de Zweefbaan uit 1887 en nog steeds volop in gebruik. Gelukkig ligt DE winkelstad op slechts 25 km afstand en hebben we als echte heren op de Kö (de Königsallee, een soort van PC Hooftstraat maar dan met allure en grandeur. Wat gelijk teniet werd gedaan door een koppel Amsterdammers, geblondeerd en zonnebankbruin waardoor het gelijk weer een ‘Johnnie en Anita'straat werd.) gewandeld om vervolgens via de Altstad naar de Rijn te wandelen.

Vanaf de Altstad langs de Rijn naar het nieuw ontwikkelde havengebied gelopen, architectonisch erg interessant en spannend. Daar het heiig was hebben we de Rheintor maar gelaten voor wat het was. Schijnt een mooi uitzicht te kunnen hebben op het omliggende land... niet aan Mars besteed.

Echt heel veel oude toei is er niet, dit gebied is in WO2 volledig plat gebombardeerd. Dat wat resteerde is nu vaak liefdevol gerestaureerd en heeft een eigen (moderne) bestemming gekregen. Zoals een kerkje wat nu een café met terras en een grote mediaklare zaal heeft.

Kortom, Düsseldorf is zeker aan te bevelen met de vele hotels en eetgelegenheden voor alle stijlen. Fietsen is ook prima te doen.

En dat is wat wij vandaag in Köln gaan doen, uurtje vanaf hier.

maris

Ha levensgenieters,

Goed dat jullie weer op pad zijn, klinkt allemaal goed.
Bedankt voor jullie verjaardagskaart!

Geniet lekker verder en ik zie de foto's wel weer verschijnen.

Liefs Maris

Ron

Zeg, weten jullie wel zeker dat de Kö in Wuppertal ligt; ik heb in Düsseldorf in een chique straat met dezelfde naam en signatuur geflaneerd, toen Ute Lemper daar een keer optrad - en jullie zijn tenslotte ook in dat leuke stadje geweest. Köln is ook erg leuk, maar wel massaal op zaterdag... Benieuwd hoe jullie dat gaan vinden vandaag. Duidelijk is dat jullie genieten dit weekend en dat is jullie van harte gegund. Chris vroeg zich nog af hoe jullie in hemelsnaam steeds dit soort uiterst betaalbare uitjes op het spoor komen - iets met een website Joop? Ik mag vandaag zoals alle dagen aan de bak; had ik maar een vak moeten leren (hoewel ik nu gewoon voor de vakpers bezig ben, uit eigen vrije en onbezoldigde wil). We zien elkaar komende week weer in Utrecht! Knuvs!

nicoleddy

happy anniversary! viel spass zusammen!
xx