platypus-down-under.reismee.nl

Frankrijk; Dordogne en Champagne

Dinsdag 12 juli t/m maandag 18 juli

Dinsdag en woensdag

Het is altijd vreemd om 's ochtends thuis uit je bed op te staan en 's avonds laat in een ander land in een vreemd bed te stappen. De reis naar Orléans, de geplande stop verliep erg voorspoedig. De volgende dag door richting Sarlat, en al heel snel in dikke vette regenbuien. Vlak voor aankomst op de camping stopte het gelukkig en drupte het nog na.

De eerste keer voor onze nieuwe tent... een balzaal en een prima slaapplek ware het niet dat het matras lek was... ... ... enfin, dat is donderdag gerepareerd.

Woensdag met de familie het plaatsje Sarlat in.

Donderdag

De nationale feestdag en we gaan naar Rocamadour. Een mooie plek in het massief in het departement Lot. Hoog tegen de berg toornt een bedevaartplek die na Lourdes de belangrijkste is van Frankrijk. Inmiddels kan je met de lift heen en weer dus dat scheelt weer heel wat klimmen. De stad is druk, het stikt van de toeristen ... ach ben ik ook. Een ijsje, lekker lunchen en na dit bezoek terug naar de camping. Die avond indische maaltijd en natuurlijk vuurwerk.

Vrijdag

Een dag op het water. Met een kano de rivier af. Schitterende vergezichten en redelijk makkelijk roeiwater. Okay waterhappen was er ook bij! Krijg je als je je familie nat wil spatten en niet goed oplet. De dag was warm en zeer ontspannen, heerlijk.

Zaterdag

Sarlat en de zaterdagmarkt dat konden we niet laten lopen. Allemaal streekprodukten met voornamelijk walnoten en kaas. Natuurlijk een en ander gekocht. De middag aan het zwembad en 's avonds heerlijke paella gemaakt. Die nacht regen en nog eens regen.

Zondag

De hele nacht nat en het opbreken toch weer bij droog weer. Na een lekker ontbijt reden we rond 10.30 richting het noorden van Frankrijk. De weg was druk en soms erg nat. Enfin vroeg in de avond waren we op de plaats van bestemming en konden we aanschuiven aan een rijk gevulde tafel.

Maandag

Langs de fromagerie, Brie, Brie en nog eens Brie. Heel wat gekocht en in de middag richting Nederland. Vroeg in de avond waren we thuis. Weer een week vakantie gehad, wat een rijkdom is dit toch.

Ron

Nou inderdaad, mannen, wat een rijkdom! Na het genieten kunnen jullie nu gaan nagenieten... Wij zijn nog aan het voor- en hoofdgenieten, lees de meel maar. Liefs!

Nic

Geen foto gemaakt vd Indische rijsttafel? x