platypus-down-under.reismee.nl

Berlijn

Ja ja, vorig jaar ook al maar ach het is zo'n leuke stad geworden de laatste jaren. We zijn donderdagavond gaan rijden en net na Brandenburg een hotel in gegaan. Na een heerlijke nacht nog een uurtje rijden naar Berlijn alwaar we camping vonden. Schitterend tussen een aantal meren in heuvelachtig gebied. Vrijdag direct op de fiets en een 'merentocht', sowieso schitterend weer maar ook gewoon heerlijk in de zon en buitenlucht. We hebben, hoewel langs de meren, eigenlijk de mauerroute gereden. Het asfalt had de plek van de Berlijnse muur ingenomen. Zaterdag hadden we Potsdam op het programma en dus op de fiets erheen. Wat een stad!!! En dat zo dicht bij Berlijn! Slot Sans souci uiteraard bezocht maar ook het winterpaleis en andere mooie paleizen, huizen en parken. En ook in deze stad staan nog enige DDR overblijfselen. Gelukkig staan de meeste gebouwen op de nominatie om gesloopt te worden, ze zijn te wanstaltig voor woorden. Wederom een stralende zonnige dag! Op een uurtje na dan, waarin de hemel open ging en wij... ... kletsnat werden. Niets aan de hand daarna was het weer heerlijk! Tussen de middag heerlijk Libanees gegeten op een mooi plein centraal in Potsdam.

Zondag was voor Berlijn, auto in Berlijn Charlottenburg gezet en met de fiets de stad in. Gewoon fietsen en de stad nogmaals beleven. Voor de musea stonden wederom lange rijen, dus een andere keer. De Dom was in gebruik (pinksteren) en andere dingen binnen wilden we niet. Het was schitterende weer dus lekker fietsen. Nou ja ik nog wel even de lucht in. In Berlijn is een heliumballon waarmee je de lucht in kan. Dus ik een plekkie in de gondel en Mars beneden foto's maken. Je blijft hangen op zo'n 150 meter maar het is redelijk onrustig. Je voelt het als mensen door de gondel gaan lopen of als er wind opsteekt. Verder een schitterend uitzicht uiteraard! De middag samen met Berlijners in het park gelegen en ons daar vermaakt. De avond was voor een heerlijk thais diner in het zonnetje op een terras en daarna op de fiets naar Charlottenburg om de auto op de pikken. Maandag/zondag vroeg op en alles inpakken. In de middag naar Minden, een klein plaatsje maar wel met historie, Het is een aantal eeuwen de hoofdstad van Pruisen geweest. Ook dit was weer fantastische stop zomaar onderweg en het weer liet ons nog steeds niet in de steek.

Echt we waren de grens nog niet over of de eerste druppels vielen... en niet zo'n beetje van tijd tot tijd. Al met al is onze keuze voor Berlijn en omgeving een juiste gebleken, we hebben het weer heerlijk gehad.

Rondje

Ik lees het alweer, heren wereldreizigers, het ene uitstapje met het andere aanmaken als ware u kettingr... eizigers... Geniet er lekker van, doe ik van de woorden en beelden :-)