platypus-down-under.reismee.nl

Regen, zon, regen, zon, veel regen, heel veel regen en weer in Calabria

Eerst maar eens over het eten. Mijn voorkeur heeft Italiaans eten nu eenmaal niet maar we hadden eergisteren wel een heel lekker gerecht. We hebben crepes gegeten die werden gebruikt alsware het een lasagnavellen. De vulling van kaas en groenten, echt heel lekker en bekend uit een kookboek dat we in Nederland hebben (aangeschaft dankzij Hahn). Uiteraard heeft ook inmiddels de inktvis op het bord gelegen.

Vandaag een lange dag. We zijn uit Pompeii vertrokken richting Calabrie maar wel via een schitterende route omdat we nog een antieke stad wilden zien. Paestum is een van oorsprong griekse stad (hoe kan het ook anders) met drie Acropoli. Een acropolis ter ere van Pallas Athene, een tweede ter ere van Apollo en de derde ter ere van Hera. Met name de Apolotempel is van een enorme grandeur. Ook van de antieke stad was nog wel het een en ander te zien. In het museum waren werkelijk schitterende pronkstukken te aanschouwen, tomben volledig voorzien van beschildering! Rond 14.00 uur waren we klaar en besloten de auto richting Calabrie te zetten, we moeten tenslotte toch die richting op en we waren de regen spuugzat. Helaas voor ons maar je dient hooggebergte te doorkruisen dus we zaten al snel in de wolken en niet veel later de regen en als snel heeeeeeel veeeeeel regen. Enfin de vooruitzichten voor de komende dagen zijn beter dus blijven we in Calabria, waarschijnlijk in de buurt van Reggio, maar dat zien we morgen wel.

Reacties

Reacties

Ron Brouwer

Nou, jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar weder is het! Ik hoop van harte dat jullie het verder droog houden - en zo niet dan raad ik jullie aan de plaatselijke Tena fabriek te plunderen en jullie volledig te onthullen met de absurd absorberende slurpmatrassen, opdat de poezelige voetjes tenminste droog blijven. Droog waren in ieder geval de plantjes op het balkon thuis, die heb ik naar eer en geweten verzopen in de hoop dat ze voldoende opleven en jullie bij thuiskomst weer tegemoet lachen. Van V nog geen spoor daar in de apparterette (bel natuurlijk braaf eerst aan voordat ik het pand betreed)...

Paestum klinkt als een mooie stad; de manier waarop jullie die beschrijven doet mij denken aan Priene, Milete en Didimae aan de Turkse kust; prachtig en nog altijd van een indrukwekkende grandeur. Ik zie als altijd alweer uit naar jullie foto's.

Tot de volgende heren; geniet!

Kusknuf!

Daniel

Wat is het toch leuk om jullie reisverhalen te lezen. Het is net alsof ik het zelf allemaal beleef. Wat mij echter opvalt dat het woord Italiaans ijs nog helemaal niet is gevallen............!!??!! Zijn alle ijszaakjes net als de hotels ook allemaal gesloten?????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!