platypus-down-under.reismee.nl

Weg uit Apulia

Vanochtend de burcht (Hohenstaufen) bekeken en de kathedraal (schitterende beneden kerk overigens) en daarna de stad uit. We hebben besloten de oostkust en dus Apulia te verlaten en richting Matera te rijden.

We worden beiden zo langzamerhand gek van de onbeschoftheid hier. Het zit tegen je te schelden in de auto en geloof me ze kunnen echt niet rijden, richting aangeven is niet eens optioneel ..... ze doen het gewoon niet. De mega-auto's overtreft alle verwachtingen. Er rijden hier tanks rond, werkelijk ik kende ze tot nu toe niet. Ach ja en dan nog de 'kleine' 4wds van Mercedes, BMW, Volvo enz, enz.

Wat je hier ook ziet is bedelen (en niet zo'n beetje). Ziet er allemaal niet echt gezellig uit zal ik maar zeggen, echt hele gezinnen. In kerken zitten Afrikanen, droog en warm. In kampen vluchtelingen uit Libie en ander landen van de overzijde.

De kunstschatten zijn hier van een behoorlijke schoonheid maar deontheemden en armen die we soms zien is voor Europa van een behoorlijke schandaligheid.

Gisteren lokaal gegeten (ach ja van armoede krijg je honger). Heerlijke risotto, typisch voor de streek met zowel zeevruchten als vruchten van het land zoals paddestoelen.

Overigens klopt het dat de taal hier duitse invloeden kent. Ook blond(er) haar en blauwe ogen komen hier veel voor.Spek is hierspeck bijvoorbeeld.

Dit bericht komt uit de meest stille McDonald die we kennen, we zijn de enige klanten!

Veronique

Lieve vrienden, wat een heerlijke verhalen om te lezen! Jullie maken in ieder geval genoeg mee. Wordt weer een fijn fotoboek, hé Joop? Hoe zit het eigenlijk met het weer? Als ik lees dat jullie weer in een hotel zitten lijkt dat erop dat het niet lekker genoeg is om te kamperen...?!
Geniet geenzins met mate maar voluit en liefs!
Veronique.

Ron

Zit met Chris op terras óp het water in Leiden na bezoek aan museum Volkenkunde en we hebben geroeid in een heuse waka, kano van de Maori's. Mooie behapbare expo bracht dierbare herinneringen naar boven en nu in de zon is het haast vakantie. Geen patserkarren, nul bedelaars, wel Fransen en Italianen. Soort volk ruil lijkt het wel... Geniet zoals Vero het voorstelde! Kus van ons. (handig dat mobiele internet)